دانستنی ها

چرا آیفون تصویری، تصویر ندارد

eco - 720 مانیتور

آیفون تصویری، جای خود را در زندگی روزمره مردم، باز کرده است. از جمله اشکالات اصلی آیفون تصویری، نداشتن تصویر آن می تواند باشد. خیلی از ما پرسیده می شود که چرا آیفون تصویری، تصویر ندارد. نداشتن تصویر در آیفون تصویری می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد،در این بخش سعی کرده ایم به سوال پاسخ دهیم. لطفا تمام مواردی که گفته شد را کامل مطالعه کنید. به صورت کلی دلایل نبودن تصویر آیفون تصویری،موارد زیر است:

  • خرابی پنل
  • خرابی منبع تغذیه
  • خرابی کابل ارتباطی میان صفحه آیفون و پنل
  • قطعی سیم های برق رسان به آیفون تصویری
  • ایراد داشتن سیم قهوه ای رنگ داخل آیفون تصویری
  • مشکل در دوربین آیفون تصویری
  • مشکل در برد صدا آیفون تصویری
  • مشکل و یا خراب شدن برد صفحه دیجیتال آیفون تصویری

البته سوال مهمی که این وسط مطرح می شود، اینست که فقط واحد شما تصویر ندار یا تمام واحد ها این مشکل را دارند.

 

عوامل موثر بر نبود تصویر در آیفون تصویری

با افزایش بکارگیری آیفون تصویری در ساختمان ها، مراجعه برای تعمیر آیفون تصویری  نیز زیاد شده است. در قسمت خدمات تعمیر آیفون تصویری می توانید مفصل تر درباره سایر مشکلات و موارد مهم و مرتبط درباره تعمیر آیفون تصویری را مطالعه کنید. اما، یکی از علت های تماس با دفاتر خدماتی، نبود تصویر در آیفون تصویری است. علت های مختلفی برای نداشتن تصویر وجود دارد که باید هر کدام جداگانه بررسی گردد.

 

خرابی پنل

 خرابی پنل یکی از علت های تصویر نداشتن آیفون است که در تعمیر آیفون تصویری مورد بررسی  قرار  می‌گیرد. اگر در همه طبقه ها  آیفون ها تصویر نداشته باشند، پنل خارجی که همه مانیتورها به آن متصل است، بررسی می شود. سه برد دوربین،کیبورد و برد اصلی در پنل وجود دارد. برد اصلی، برق دوربین را تامین می کند و با سه سیم مختلف به برد وصل می شود خراب بودن سیم های مشکی و قرمز  باعث قطعی تصویر خواهد شد.

 

خرابی منبع تغذیه

در تعمیر آیفون تصویری توجه به منبع تغذیه در اولویت است. اگر برد تغذیه آیفون تصویری دچار ایراد گردد، جریان برق ورودی و خروجی دچار نوسان شده و تصویر مشخص نخواهد بود. ولتاژ ورودی۲۲۰ ولت است و ولتاژ خروجی ۱۴ تا ۱۶ ولت می باشد. ایجاد نقص در این ولتاژ و برد تغذیه خرابی تصویر را به همراه دارد.

 

خرابی کابل ارتباطی میان صفحه آیفون و پنل

اتصال بین صفحه نمایشگر آیفون و پنل با وجود سیم های مختلفی برقرار می‌گردد. اگر اتصالات قطع شود و از روش و مواد  مناسبی برای اتصال کابل ها استفاده نشود ارتباط ها قطع شده و تصویر ایجاد شده در آیفون هم  قطع خواهد شد.

کابل آیفون تصویری

قطعی سیم‌های برق رسان به آیفون تصویری

تعمیر آیفون تصویری  نیاز به تخصص  دارد و تعمیر یا تعویض قطعات به سادگی انجام نمی شود. اگر برق کلی سیستم قطع باشد، باید سیم های اصلی ورودی  چک شود و  تعویض و شناسایی آن نیز کار هر فردی نمی باشد.

 

ایراد داشتن سیم قهوه‌ای رنگ در داخل آیفون تصویری

خرابی سیم قهوه ای موجود در پنل به تنهایی موجب قطع تصویر خواهد شد. به همین دلیل باید به عنوان دلیلی برای نداشتن تصویر در آیفون مورد بررسی قرار بگیرد. اتصال سیم قهوه ای درکنار سیم های دیگر جریان برق سیستم را تشکیل می دهند.

 

مشکل داشتن دوربین آیفون تصویری

در تعمیر آیفون تصویری، وقتی تمام بخش های آیفون به درستی کار می‌کند و صرفا آیفون تصویر ندارد، برد دوربین و  بخش های متصل شده به آن بررسی می گردد. معمولا اتصالات سیم در این بخش چک می شود و  در صورت نیاز تعویض می گردد.

 

خرابی برد صدا

برد صدا یکی از بخش های مهم پنل آیفون است که در آیفون های مختلف دارای اتصالات و قطعات متفاوتی می باشد.  علاوه بر چک کردن قطعات باید اتصالات این برد نیز در تعمیر آیفون تصویری مورد توجه قرار بگیرد.

 

خرابی برد صفحه دیجیتال یا خرابی خود صفحه دیجیتال

زمانی که برد صفحه دیجیتال ایراد داشته باشد صرفا آیفون تصویری در یک واحد کار نخواهد کرد و در بقیه  طبقات  از نظر صدا و تصویر مشکلی وجود نخواهد داشت.

 

اگر فقط واحد شما تصویر ندارد موارد زیر را بررسی کنید.

اگر فقط آیفون تصویری واحدی که در آن حضور دارید، کار نکند، تعمیر آیفون تصویری اختصاصی مربوط به همان واحد خواهد بود.

 

اتصالات مانیتور

مانیتور دارای بردی است که اتصالات بین صفحه نمایش با بخشهای دیگر در آن وجود دارد. اتصالات مانیتور  و  بخش های آن  مورد بررسی قرار می گیرد  و در صورت قطعی تعمیر و یا تعویض خواهد شد.

 

وجود برق در مانیتور

ممکن است نبود تصویر در آیفون  به دلیل قطع شدن برق ورودی به دستگاه باشد  و یا بخش هایی در داخل پنل که کنترل کننده برق هستند  دچار مشکل شده باشند. با تعمیر آیفون تصویری  وجود برق در آیفون قطعی می گردد.

 

قطعاتی که خرابی آنها، باعث نبودن تصویر می شود

سوکت حافظه دستگاه و  اتصالات مرتبط با سیم های مختلف در این سیستم مورد بررسی قرار می گیرد. پنل تست برای بررسی و علت خرابی بکار می رود. تعمیر کار به دلیل آشنایی با برند های مختلف با قطعات در مدل های مختلف آشنایی دارد و نبود تصویر را رفع می نماید.

 

برآورد هزینه نسبی تعمیر نبود تصویر در آیفون تصویری

هزینه ای که برای تعمیر آیفون تصویری در نظر گرفته می شود به عوامل بسیار گوناگونی مرتبط است. آیفون تصویری دارای مدل های گوناگون با کارکرد های متفاوت است. برخی از آیفون ها برای خانه های تک واحدی هستند و برخی برای چند واحد مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به برند و شرکت تولید کننده، جنس و کیفیت قطعه بکار رفته از نظر قیمت  متفاوت است. بنابراین  تعویض و یا تعمیر آن دارای هزینه ای متغیر خواهد بود. مدت زمانی که تعمیر کار برای تعمیر آیفون تصویری بکار می برد نیز در هزینه نهایی تاثیر گذار است. شرکت های خدماتی که دارای تعمیر کاران حرفه ای و آشنا به تمام  برند های آیفون در بازار هستند  گزینه مناسبی برای تعمیر این ابزار خواهند بود. هزینه تعمیر آیفون به صورت  لیست کلی در دسترس مشتریان قرار می گیرد. در نهایت با توجه به  عیب یابی دقیق دستگاه برای مشتریان  فاکتور نهایی صادر می گردد.

 

نتیجه گیری 

آیفون تصویری در حال حاضر از مهمترین آیفون های بکار رفته در اکثر ساختمان ها است و همانند همه‌ی ابزارهای الکترونیکی نیاز به تعمیر و بررسی دارد. برای انتخاب شرکت خدماتی تعمیر آیفون تصویری بهتر است به نیروی متخصص و تجربه افراد، توجه ویژه داشته باشید. علاوه بر آن هزینه دریافتی از مشتریان باید متناسب با قیمت های تصویب شده باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *