دانستنی ها

خرید آیفون صوتی با کیفیت

سیم کشی اجزای مختلف آیفون صوتی

 

زمانی می توان یک خانه یا ساختمان را تمام شده دانست که برای تمامی واحدهای آن آیفون یا دربازکن نصب شده باشد. پیشرفت علم و تکنولوژی در راستای افزایش رفاه و آرامش عمومی پیش می رود. استفاده از آیفون نیز به منزله به کارگیری تکنولوژی در ساختمان در جهت افزایش رفاه و آسایش ساکنین آن است. با کمک آیفون می توان تنها با فشار یک دکمه از داخل منزل، در ساختمان را باز کرد. آیفون ها انواع گوناگونی دارند که متداولترین آنها آیفون صوتی است. آیفون صوتی اولین نسل دربازکن های عرضه شده به بازار است که در تمامی ادوار عملکرد آن راضی کننده بوده است. در این مقاله قصد داریم انواع و اجزای آیفون صوتی را مورد بررسی قرار دهیم.

 

آیفون صوتی

آشنایی با آیفون صوتی

آیفون صوتی را می توان یک سیستم ارتباطی معرفی کرد که تقریبا عملکردی مشابه تلفن دارد. البته باید به این نکته دقت داشت که تفاوت های زیادی بین آیفون و تلفن وجود دارد. ساختار آیفون صوتی متشکل از یک پنل است که همواره در کنار ورودی ساختمان نصب می شود. گوشی آیفون نیز بخش دیگری از این ساختار است که در داخل منزل قرار دارد. با کمک سیم کشی می توان پنل را به آیفون های واحدهای مختلف متصل کرد.  از اینرو با فشردن زنگ واقع بر پنل، امکان برقراری ارتباط بین فرد بیرون ساختمان و داخل منزل به وجود می آید. همچنین دکمه ای بر روی آیفون  قرار دارد، که با فشردن آن درب منزل باز می شود.

 

انواع آیفون صوتی

با استفاده از آیفون صوتی می توان ارتباط صوتی برقرار و در را باز کرد. عملکرد ساده این دستگاه موجب شده است که تنوع آن محدود باشد. به طور کلی دربازکن های صوتی در یکی از سه دسته زیر قرار دارند.

 

  • شش سیم: در این نوع از آیفون های صوتی برای اتصال پنل مرکزی به گوشی از ۶ رشته سیم مجزا استفاده می شود. این ساختار بیشتر در آیفون های قدیمی دیده می شود. به همین دلیل در خانه های کلنگی استفاده از آن متداول است.
  • چهار سیم: در ساختار آیفون های صوتی چهار سیم، به جای شش سیم از چهار سیم استفاده شده است. در واقع وجود ۶ سیم مشکلات متعددی را به وجود می آورد. به همین دلیل تولید کنندگان با توسعه تکنولوژی به کار رفته در آیفون، تعداد سیم های آن را کاهش دادند.
  • پنج سیم: در آیفون های پنج سیم از ۵ رشته سیم برای برقراری ارتباط بین گوشی و پنل استفاده شده است.

 

شاید بتوان مدعی شد که عملکرد آیفون  به سیم های آن وابسته است. چهار وظیفه ی اصلی باز کردن درب، انتقال صدا از پنل به گوشی، انتقال صدا از گوشی به پنل و انتقال صدای زنگ از پنل بر عهده این سیم ها است.

 

 

 

پنل صوتی sz-4um

 

خرید آیفون صوتی

بررسی کاربردهای آیفون های صوتی

اگرچه آیفون تصویری امکانات فراوانی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد اما عرضه آن از محبوبیت آیفون  نکاسته است. آیفون های صوتی در مقایسه با آیفون های تصویری، امکانات محدودی دارند از این رو نباید کاربردهای وسیعی برای آنها در نظر داشت. کاربرد این آیفون ها به شرح زیر است:

  • برقراری ارتباط کلامی: با کمک آیفون صوتی می توان با فردی که بیرون ساختمان قرار دارد وارد مکالمه شد. این امر به شناسایی افراد قبل از ورود به ساختمان کمک می کند.
  • باز کردن درب ساختمان: مهمترین و اصلی ترین کاربرد این آیفون، باز کردن در با فشردن یک دکمه است. در این صورت دیگر نیازی نیست فاصله ی منزل تا در ورودی پیموده شود. این موضوع منجر به بی نیازی از طی پله های فراوان و مسافت های طولانی می شود.

 

اجزای تشکیل دهنده آیفون های صوتی

اجزای تشکیل دهنده آیفون صوتی ساده و به شرح زیر است:

  • گوشی: گوشی روی بدنه اصلی آیفون قرار دارد و از نظر ظاهری مشابه گوشی تلفن است. گوشی بسته به مدل آیفون به وسیله ی ۴ الی ۶ سیم به پنل دستگاه متصل می شود.
  • پنل صوتی: پنل صوتی در بخش بیرونی ساختمان نصب می شود و وظیفه دارد که اصوات را از بیرون به داخل ساختمان انتقال دهد. پنل صوتی باید در برابر عوامل جوی همچون باد، باران و … مقاوم باشد از اینرو بدنه بیرونی آن را محکم و ضد آب می سازند.
  • منبع تغذیه: منبع تغذیه وظیفه تامین انرژی مورد نیاز آیفون را برعهده دارد. در واقع زمانی آیفون می تواند وظایف خود همچون انتقال صدا و بازکردن در را به درستی انجام دهد، که منبع تغذیه انرژی آن را تامین کرده باشد.
  • دربازکن: دربازکن را می توان مهمترین بخش آیفون صوتی دانست. این بخش، از گوشی به قفل وصل می شود و وظیفه باز کردن قفل در را برعهده دارد. دربازکن دارای انواع مختلفی است، به همین دلیل امکان استفاده از آن در مکان های مختلف وجود دارد.
  • کابل: اجزای مختلف آیفون از طریق کابل های موجود در بدنه ساختمان به هم متصل شده اند. همانگونه که گفته شد باز کردن در و انتقال صوت از طریق کابل ها صورت می گیرد.

 

سیم کشی اجزای مختلف آیفون صوتی

دربازکن صوتی

معرفی بهترین برندهای آیفون صوتی

برندهای مختلفی اقدام به تولید و عرضه آیفون های صوتی می کنند که بهترین آنها به شرح زیر است.

  • تابا الکتریک: تابا الکتریک یکی از قدیمی ترین شرکت های فعال در حوزه ساخت و عرضه آیفون است. این شرکت با کمک مهندسان و طراحان حرفه‌ای خود محصولاتی با بهترین کیفیت و به روزترین تکنولوژی به بازار عرضه می کند.
  • الکتروپیک: برنامه ریزی دقیق و حرفه ای شرکت الکتروپیک موجب شده است که نام این شرکت در دسته بهترین تولید کنندگان آیفون قرار گیرد. این شرکت نه تنها در بازارهای داخلی بلکه در کشورهای همسایه نیز صاحب نام است و بخشی از محصولات خود را صادر می کند.
  • سوزوکی: شرکت پارسیان تصویر فدک در راستای ارتقای کیفیت محصولات خود با شرکت معروف سوزوکی کورپوریشن قرارداد بسته است و محصولات خود را تحت لیسانس این شرکت عرضه می کند. این شرکت را می توان از پیشگامان تولید انواع آیفون ها اعم از صوتی و تصویری دانست.
  • کالیوز: کالیوز به واسطه دو دهه تجربه و اعتبار خود به نامی شناخته شده در این عرصه تبدیل شده است. این شرکت در جهت عرضه محصولات با کیفیت از به روزترین و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده کرده است.

 

عوامل موثر بر قیمت آیفون صوتی

در وهله اول باید به این نکته اشاره کرد که قیمت آیفون در مقایسه با آیفون تصویری ارزانتر و مناسب تر است. از طرف دیگر عوامل مختلفی می تواند قیمت این آیفون را تحت تاثیر قرار دهد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع آیفون صوتی
  • برند سازنده
  • نوع پنل آیفون
  • تعداد واحدهای ساختمان (هر چه تعداد واحد بیشتر باشد قیمت پکیج آیفون بالاتر خواهد بود)
  • و ….

شیوه خرید آیفون های صوتی

امکان خرید آیفون صوتی به صورت حضوری و آنلاین وجود دارد. برای خرید حضوری کافیست به الکتریکی های سراسر کشور مراجعه کنید. برای خرید اینترنتی نیز مراجعه به فروشگاه های اینترنتی معتبر همچون برق آسا توصیه می شود. این شرکت بهترین برندهای آیفون را در سایت خود عرضه کرده است. از اینرو با انتخاب نوع محصول می توان بدون صرف هزینه و طی مسافت، سفارش خود را تحویل گرفت. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره در خصوص  برندهای مختلف، امکان برقراری تماس با کارشناسان فعال در این شرکت وجود دارد.

سفارش آنلاین آیفون صوتی

 

 

شرکت پارسیان تصویر فدک نماینده رسمی آیفون های تصویری و صوتی و جک های پارکینگ سوزوکی ژاپن در ایران 

شماره تلفن خدمات پس از فروش: ۷۸۴۴۶-۰۲۱

پاسخگویی فنی: ۰۹۱۲۶۳۸۴۴۲۰

تلفن تماس واحد فروش:       ۴ الی  ۷۶۲۱۰۰۰۱-۰۲۱

 

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *