دانستنی ها

هر آنچه در مورد آیفون صوتی لازم است بدانید.

آیفون صوتی چیست؟

آیفون صوتی دارای قابلیت های متنوعی است که به کاربران امکان می دهد به صورت صوتی با فرد مراجعه کننده صحبت کنند و در صورت تمایل، درب ورودی ساختمان را باز نمایند. اما امکان مشاهده تصویر فرد مراجعه کننده در این نوع دربازکن وجود ندارد.

 

 

اجزای گوشی ‌های آیفون صوتی مختلف

 

  1.  گوشی‌ های آیفون مختلف: گوشی ‌های آیفون صوتی با سیم ‌های ۴، ۵ و ۶ موجود هستند و بر اساس برند و کاتالوگ محصولات، اتصالات آنها باید انجام شود.
  2.  صفحه صوتی درب منزل: صفحه درب ورودی عموما وظیفه انتقال صدا را برعهده دارد و برای جلوگیری از آسیب و نفوذ آب، از بدنه‌ ای محکم و ضد آب ساخته شده است.
  3. منبع تغذیه: منابع برق استفاده شده برای راه ‌اندازی آیفون ‌های صوتی با سیم ۲ و ۴ متفاوت هستند. مدل با سیم ۲ دارای ۲ ترمینال با ولتاژ خروجی ۱۲ ولت متناوب است و مدل با سیم ۴ دارای ۴ ترمینال با ولتاژ خروجی می‌ باشد. برای باز کردن درب ورودی از ولتاژ ۱۲ ولت متناوب و برای تغذیه صفحه صوتی از ولتاژ ۱۲ ولت مستقیم استفاده می ‌شود.
  4. قفل بازکن: قفل بازکن آیفون مختلفی از جمله قفل برقی جلو، قفل درب بازکن و قفل سر گاوی وجود دارد که در درب شرکت ‌ها، ادارات، خانه‌ ها، طلافروشی ‌ها و … استفاده می‌ شود.
  5. کابل با کیفیت : برای اتصال این دستگاه‌ ها به یکدیگر، می‌ توانید از کابل ۰.۶ جفت آیفون ۴ با کیفیت استفاده کنید.

 

 

بعضی از آیفون های صوتی، قابلیت ضبط صدا را دارند. این ویژگی به فرد مراجعه کننده کمک می‌ کند تا در صورت عدم حضور فرد مورد نظر، پیامی صوتی را برای او ضبط نماید. این پیام پس از بازگشت ساکن آپارتمان به منزل، به دستش می ‌رسد. این عملکرد مشابه منشی تلفنی است.

بعضی از آیفون های صوتی، قابلیت برقراری ارتباط بین واحدهای یک آپارتمان را دارند. به این ترتیب، ساکنان آپارتمان می ‌توانند پیام‌ های کوتاه خود را بدون نیاز به خروج از منزل و البته بدون هزینه، با همسایگان خود به اشتراک بگذارند.

 

سیم کشی اجزای مختلف آیفون صوتی

انواع آیفون های صوتی

مدل آیفون صوتی ۶ سیم، برای اتصال به پنل، هر واحد نیاز به ۶ رشته سیم دارد. آیفون های قدیمی مدل تابا، اولین آیفون های صوتی بوده و بسیاری از شرکت های تولید کننده از طرح آن الهام گرفته‌ اند. شرکت های تولید کننده آیفون، پس از سالها تولید آیفون های ۶ سیم، به دلیل مشکلات موجود در این مدل ها، تصمیم به تولید یک مدل جدید با نام آیفون صوتی ۴ سیم گرفتند. این مدل جدید از آیفون، دو مشکل اساسی آیفون های قبلی را حل کرده اند. اولین مشکل آیفون های قبلی این بود که در فواصل طولانی نمی توانستند دربازکن را فعال کنند، اما درب بازکن  صوتی ۴ سیم توانایی فعال کردن دربازکن را در فواصل طولانی دارد. دومین مشکل آیفون های قبلی این بود که نیاز به رشته سیم های بیشتری بین گوشی و پنل داشتند، اما در آیفون  ۴ سیم تنها ۴ رشته سیم بین هر گوشی و پنل قرار می گیرد.

 

 

 

راهنمای خرید

آیفون‌ های صوتی امکان مشاهده‌ تصویر فرد مراجعه کننده را ندارند، اما قابلیت ‌های دیگری را برای کاربران فراهم می‌ کنند. این آیفون‌ ها با هزینه کمتری نسبت به آیفون ‌های تصویری در دسترس قرار می‌ گیرند. در زمان خرید این نوع دربازکن به قیمت، کیفیت صدا، جنس، مقاومت در برابر آب و هوا و … توجه نمایید.

یکی از قابلیت ‌های مهم آیفون ‌های صوتی، انتقال صدای فرد مراجعه کننده است. این قابلیت به ساکنان یک آپارتمان امنیت بیشتری را فراهم می‌ کند. با استفاده از این آیفون‌ ها، ساکنان هر واحد قادر خواهند بود تا در صورت مراجعه شخصی به منزل، صدای فرد مراجعه کننده را تشخیص داده و او را شناسایی کنند. با توجه به اینکه آیفون ‌های صوتی در مقایسه با آیفون ‌های تصویری هزینه کمتری دارند، این گزینه مناسبی برای افرادی است که احتیاج به مشاهده تصویر ندارند اما به دنبال افزایش امنیت خانه خود هستند.

در نهایت، قبل از خرید آیفون صوتی، بهتر است مشخص کنید که آیا این قابلیت برای شما ضروری است یا خیر. همچنین، مطمئن شوید که آیفون  انتخابی شما دارای قابلیت ‌های مورد نیاز شما است و با توجه به امکانات و قیمت آن، بهترین گزینه برای شما است.

 

 

 

 

شرکت پارسیان تصویر فدک نماینده رسمی آیفون های تصویری و صوتی و جک های پارکینگ سوزوکی ژاپن در ایران 

شماره تلفن خدمات پس از فروش: ۷۸۴۴۶-۰۲۱

پاسخگویی فنی: ۰۹۱۲۶۳۸۴۴۲۰

تلفن تماس واحد فروش:       ۴ الی  ۷۶۲۱۰۰۰۱-۰۲۱

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *