دانستنی ها

فاکتورهای موثر در انتخاب جک پارکینگ

درب پارکینگ آهنی

جک درب پارکینگ

بیشتر پارکینگ های امروزی مجهز به جک  هستند. در واقع استفاده از جک سبب راحت باز و بسته شدن درب پارکینگ ها می شود. جک های پارکینگی در دو نوع هیدرولیکی و الکترومکانیکی طراحی می شوند. انتخاب هر کدام از این جک ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. جهت آشنایی بیشتر با انواع جک و فاکتورهای موثر در انتخاب جک درب در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

جک SZ-400 New

جک SZ-400 New

 

 

جک هیدرولیکی

یکی از انواع جک هایی که در پارکینگ ها استفاده می شود، جک هیدرولیکی است. از جمله ویژگیهای این نوع جک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

* یکی از ویژگیهای جک هیدرولیک، امنیت این نوع جک است. در واقع با توجه به اینکه سیستم ایمنی این نوع جک دارای سیستم قفل شونده است، به همین دلیل این نوع جک مانع برخورد ناگهانی درب، با خودرو می شود.

* از دیگر ویژگیهای این نوع جک ، باز کردن درب به میزان نیاز است. به عنوان مثال جهت خارج کردن موتور سیکلت از پارکینگ نیاز نیست درب پارکینگ به طور کامل باز شود.

 

 

جک الکترومکانیکی

جک های الکترومکانیکی در دو نوع بازویی و کشویی (ریلی) طراحی می شوند. از جک بازویی در درب های لولایی استفاده می شود. از جمله ویژگیهای این نوع جک، فرسایش کمتر و و نصب راحت آن است.

جک ریلی یکی دیگر از انواع جک های الکترومکانیکی است که در پارکینگ ها استفاده می شود. باز و بسته شدن این نوع جک به صورت ریل و یا کشویی است. با توجه به این امر، در پارکینگ هایی که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب وجود ندارد، انتخاب این نوع جک درب  بهترین گزینه است. جک های ریلی جزء جک های نیمه سنگین و سنگین به شمار میروند. به عبارت دیگر جک ریلی برای درب هایی که وزن سنگین و نیمه سنگین دارند ( وزن بالای ۶۰۰ کیلو) گزینه مناسبی است.

 

 

فاکتورهای موثر در انتخاب جک پارکینگ

جک هایی که به آنها اشاره شد، مدلهای مختلفی هستند که روی درب پارکینگ ها استفاده می شوند. به منظور بهره وری بیشتر لازم است هنگام خرید جک مناسب، فاکتورهایی در نظر گرفته شوند. در ادامه مطلب به بررسی این فاکتورها خواهیم پرداخت.

 

وزن درب پارکینگ

یکی از فاکتورهای موثر در انتخاب درست جک درب پارکینگ توجه به وزن درب پارکینگ است. در واقع جکی که روی درب نصب می شود، باید توانایی حمل درب را در هنگام باز و بسته کردن داشته باشد. به عنوان مثال درب هایی که وزن هر لنگه آنها حداکثر ۵۰۰ کیلوگرم باشد، جک های الکترومکانیکی گزینه مناسبی برای این نوع درب ها هستند. درب هایی هم که وزن هر لنگه آنها بیشتر از ۵۰۰ کیلو (حداکثر دو تن) باشد، می توان از جک های هیدرولیک برای باز و بسته کردن آنها استفاده کرد.

 

میزان تردد

علاوه بر موارد اشاره شده، یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب جک  مناسب، انتخاب جک با توجه به میزان تردد خودرو در پارکینگ است. اهمیت این موضوع به این دلیل است که بعضی از جک ها را نمی توان در پارکینگ های پر تردد نصب کرد، چرا که خیلی زود کیفیت خود را از دست می دهند. در پارکینگ های پرتردد معمولا از جک های هیدرولیک و در پارکینگ های کم تردد نیز، از جک های الکترومکانیک استفاده می شود.

 

 

توجه به وجود باتری پشتیبان در جک 

بعضی از جک ها دارای باتری پشتیبان هستند. وجود این باتری ها در زمان قطعی برق اهمیت زیادی دارد. در واقع چنانچه جک خریداری شده دارای باتری پشتیبان باشد، در زمان قطعی برق نیز مشکلی در باز و بسته شدن درب وجود ندارد.

 

کیفیت جک خریداری شده

با توجه به اینکه برندهای مختلفی اقدام به تولید جک های پارکینگی کرده اند بر همین اساس، کیفیت این جک ها نیز با هم متفاوت است. به عنوان مثال در ساخت بعضی از جک های پارکینگی از متریال ها و موتورهای بی کیفیت استفاده می شود. به همین دلیل بعد از مدتی قطعات جک دچار زنگ زدگی و موتور آنها نیز دچار سوختگی می شود. با توجه به این امر، بهتر است برندهای معتبر تولید کننده جک را برای خرید انتخاب کرد.

 

 

سایر فاکتورهای موثر در خرید جک 

علاوه بر موارد اشاره شده، جهت یک خرید درست و اصولی بهتر است فاکتورهای دیگری از جمله: تعداد لنگه درب (تک لنگه یا دو لنگه)، عرض درب، خدمات پس از فروش و ضمانت کالا نیز هنگام خرید جک درب در نظر گرفته شوند.

 

 

 

شرکت پارسیان تصویر فدک نماینده رسمی آیفون های تصویری و صوتی و جک های پارکینگ سوزوکی ژاپن در ایران 

شماره تلفن خدمات پس از فروش: ۷۸۴۴۶-۰۲۱

پاسخگویی فنی: ۰۹۱۲۶۳۸۴۴۲۰

تلفن تماس واحد فروش:       ۴ الی  ۷۶۲۱۰۰۰۱-۰۲۱

 

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *