دانستنی ها

 هر آنچه لازم است در مورد جک پارکینگ بدانیم

جک SZ-400 New

 

جک پارکینگ (موتور ریلی) یک وسیله ی مناسب برای باز و بسته کردن درب پارکینگ است. با فشردن دکمه تعبیه شده بر روی ریموت می توان بی نیاز از پیاده شدن، در را باز و بسته کرد. از اینرو خرید جک درب پارکینگ یک نیاز ضروری برای تمامی ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی است. با توجه به موارد ذکر شده کسب اطلاعات در مورد انواع جک پارکینگ و تفاوت های آنها الزامی است. از طرف دیگر هر خریداری قبل از اقدام به خرید لازم است برخی فاکتورها را مد نظر قرار دهد تا یک خرید موفق داشته باشد. با توجه به مطالب ذکر شده این مقاله به معرفی انواع جک پارکینگ پرداخته است تا به واسطه آن به تمامی سوالات شما پاسخ داده شود.

 

جهت خرید، سفارش و مشاوره در خصوص بهترین جک پارکینگ با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: 

شماره تلفن خدمات پس از فروش: ۷۸۴۴۶-۰۲۱

پاسخگویی فنی: ۰۹۱۲۶۳۸۴۴۲۰

تلفن تماس واحد فروش:       ۴ الی  ۷۶۲۱۰۰۰۱-۰۲۱

 

قیمت جک پارکینگ

هر خریداری زمانی خرید خود را موفقیت آمیز تلقی می کند که یک محصول با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کرده باشد. این امر برای خرید جک پارکینگ نیز قابل بسط است. عوامل مختلفی می تواند قیمت جک درب پارکینگ را تحت تاثیر قرار دهد که از جمله آن می توان به سطح کیفی، عملکرد موتور و بازوها، برند سازنده و …. اشاره کرد.

اگر در هنگام خرید جک پارکینگ اطلاعات کافی در خصوص ویژگی های این محصول وجود نداشته باشد، ممکن است یک خرید بی کیفیت و گران صورت گیرد. به همین دلیل شناخت انواع جک و آشنایی با عملکرد آنها قبل از خرید الزامی است. در همین راستا در ادامه معرفی مختصری از انواع جک درب پارکینگ صورت خواهد گرفت. همچنین معایب و مزایای هر کدام از آنها مورد بررسی قرار می گیرد. در این صورت شما می توانید بر حسب نیاز خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

معرفی انواع در و جک پارکینگ مناسب آن

قبل از خرید جک پارکینگ لازم است به تفاوت های ساختاری انواع درب پارکینگ توجه ویژه ای شود. در واقع جک بر اساس مشخصات درب، انتخاب و نصب می شود. با توجه به مطالب ذکر شده انواع درب پارکینگ را می توان اینگونه تقسیم بندی کرد.

 

 

جک SZ-600 New

جک SZ-600 New – جک پارکینگ

 

 

۱-آشنایی با درب پارکینگ دو لنگه

در ایران استفاده از درب پارکینگ دو لنگه بسیار متداول است. این درب ها مشتکل از دو لنگه هستند که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به سمت داخل یا خارج ساختمان باز می شوند. برای این درب ها استفاده از جک  کامل توصیه می شود. در این صورت یک بازو در سمت چپ و بازوی دیگر در سمت راست نصب می شود.  مزایای استفاده ار درب پارکینگ دو لنگه بسیار زیاد است که جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان استفاده از جک کم توان (در مقایسه با سایر مدل ها) وجود دارد.
  • مسیر حرکت آنها نسبت به درب پارکینگ تک لنگه کوتاه تر است.
  • اگر در ساختار آن از قفل برقی استفاده نشده باشد، در هنگام بسته شدن قدرت بیشتری دارد.
  • قیمت آن به مراتب کمتر است و از طرفی احتمال خراب شدن آن نیز پایین تر است.

در کنار محاسن ذکر شده، این درب پارکینگ دو عیب اساسی دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

  • برای ساختمان هایی که دارای رمپ هستند نامناسب است.
  • دو سمت در ورودی را در هنگام باز شدن مسدود می کند.

 

 

۲-آشنایی با درب پارکینگ تک لنگه

درب پارکینگ تک لنگه کاملا به یک طرف باز می شود و در نهایت به دیوار می چسبد. این درب در بسیاری از ورودی ها مورد استفاده قرار می گیرد و عرض آن معادل دو لنگه درب معمولی است. جک مورد استفاده در این درب ها اصولا جک کورس بلند دو لنگه یا از نوع جک های مخصوص درب های تک لنگه است. جک مورد استفاده در درب تک لنگه باید قدرت بالایی داشته باشد تا بتواند درب را جابجا کند. از طرف دیگر بازوی مورد استفاده در آن باید بلند تر باشد. استفاده از درب پارکینگ تک لنگه دارای مزایایی به شرح زیر است:

  • باز شدن کامل درب تنها در یک سمت
  • افزایش ایمنی با استفاده از قفل برقی

در کنار محاسن ذکر شده، درب پارکینگ تک لنگه دارای معایبی به شرح زیر است.

  • با توجه به اینکه این درب تنها در یک مسیر عبور می کند، مسیر عبور آن زیاد است و فضای بیشتری را در یک سمت اشغال می کند.
  • جک پارکینگ مخصوص این درب تنوع کمی دارد.
  • احتمال خراب شدن آن بسیار بالا است. از طرفی هزینه تعمیرات آن نیز بیشتر است.

 

۳-آشنایی با درب پارکینگ ریلی

درب کشویی یا ریلی یکی دیگر از مدل های درب پارکینگ است که برای ورودی فضای کامل یا صد در صدی ایجاد می کند. این درب در فضای بازشو کنار درب، محدودیت هایی ایجاد می کند. یعنی درب در هنگام باز شدن روی دیوار کناری قرار می گیرد. به همین دلیل باید به اندازه کل ورودی، فضا برای باز شدن آن وجود داشته باشد.

جک درب پارکینگ

جک  مورد استفاده برای این درب، موتور ریلی یا جک درب ریلی است. موتور بر روی زمین یا بالا (نزدیک سقف) و در انتهای بازشوندگی درب قرار می گیرد. روند باز شدن درب توسط دنده شانه ای که بر روی آن نصب شده است، انجام می شود. مزایای استفاده از درب ریلی به شرح زیر است:

  • امکان دستیابی به ورودی صد درصدی به واسطه باز شدن کامل آن
  • دارای مقاومت بالا در برابر باز شدن با فشار (فشار در جهت مخالف)
  • دارای قابلیت نصب چشمی ( فتوسل ) در داخل ساختمان
  • عملکرد ساده در مقایسه با سیستم های بازویی

در هنگام نصب درب پارکینگ ریلی لازم است معایب زیر نیز مد نظر قرار داده شود:

  • تعداد کمی از آهنگران قادرند درب ریلی روان و بی صدا تولید کنند.
  • این درب سر و صدای بیشتری در مقایسه با مدل های بازویی دارد. در ساختمان های جنوبی مقدار این سر و صدا به مراتب بیشتر است.
  • بر روی درب های قدیمی که تاب برداشته اند، امکان نصب جک ریلی وجود ندارد.

 

 

عوامل موثر بر قیمت جک درب پارکینگ

در بازار قیمت جک  بسیار متنوع است، زیرا قیمت آن متاثر از فاکتورهای متفاوتی است که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهد شد.

۱-میزان تردد

در انتخاب جک پارکینگ باید به تعداد تردد یا میزان باز و بسته شدن درب در طول روز توجه ویژه ای شود. برای تردد های بالا باید از یک سیستم مطمئن استفاده شود. جک های ایرانی در رده جک های اقتصادی و ارزان قیمت قرار دارند و برای ساختمان های ۲۰ واحدی مناسب هستند. البته برخی از محصولات ایرانی قادرند تردد های بالاتر را نیز پشتیبانی کنند. به طور کلی در هنگام خرید جک پارکینگ باید در وهله اول تعداد تردد در نظر گرفته شود. هر چه جک تعداد تردد های بیشتری را پشتیبانی کند، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

۲-وزن و عرض درب

وزن و عرض درب پارکینگ، یکی دیگر از فاکتورهای موثر بر قیمت جک است.  جک های اقتصادی با قیمت متوسط قادرند درب های با عرض ۲ متر  و وزن ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم ( برای هر لنگه) را حرکت دهند. اگر وزن و عرض درب پارکینگ کمتر از قیمت مذکور و تردد کمتر از ۲۰ واحد باشد، می توان از هر مدل جک درب پارکینگی استفاده کرد. در غیر این صورت با افزایش وزن و عرض درب پارکینگ، باید مبلغ بیشتری پرداخت کرد.

 

خرید جک پارکینگ

 

برخی از شرکت های داخلی و خارجی جک پارکینگ پر قدرتی را عرضه کرده اند که برای درب های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال برای درب های با عرض بالا می توان از مدل های P1 و Castomaiz شرکت یال و مدل های Tona7 و Tona5 شرکت نایس ایتالیا استفاده کرد.

 

۳-برند شرکت سازنده

هر چه شرکت سازنده جک پارکینگ کارنامه مثبت تری داشته باشد، قیمت محصولات آن نیز بیشتر خواهد بود. در واقع نام یک برند تضمین کننده کیفیت آن است به همین دلیل انتخاب یک برند خوشنام مستلزم پرداخت هزینه بیشتر است. در ایران قیمت محصولات برندهای سیماران، تابا و الکتروپیک نسبت به سایر محصولات مشابه بیشتر است.

۴-جک پارکینگی وارداتی

افزایش قیمت دلار موجب افزایش قیمت تمامی محصولات خارجی از جمله جک  وارداتی شده است. این افزایش قیمت به اندازه ای است که بسیاری از مصرف کنندگان ترجیح می دهند به جای محصولات خارجی، از محصولات داخلی استفاده کنند. بسیاری از محصولات ایرانی کیفیت بالایی دارند و در عین حال قیمت آنها نسبت به محصولات مشابه خارجی پایین تر است.

آشنایی با مکانیزم جک درب پارکینگ

کیفیت جک پارکینگ به مکانیزم آن وابسته است. مکانیزم جک پارکینگ متنوع و متفاوت است به همین دلیل باید مناسب با ساختمان انتخاب شود. به طور مثال یک جک با مکانیزم خیلی پیشرفته مناسب یک ساختمان معمولی نیست. به همین دلیل شناخت انواع مکانیزم ها برای داشتن یک انتخاب درست الزامی است.

۱-جک پارکینگ الکترومکانیک

جک پارکینگ الکترومکانیک در دسته جک های کم هزینه و پرمصرف قرار دارد. عملکرد این جک به این صورت است که موتوری که در داخل بازو تعبیه شده است نیروی خود را به سیستم گیربکس منتقل و چرخ دنده ها را به حرکت در می آورد. در این حالت قدرت موتور به نیروی خطی تبدیل می شود و بازوها انرژی لازم برای باز و بسته کردن درب پارکینگ را دریافت می کنند.

در جک پارکینگ ایرانی اصولا از این مکانیزم استفاده می شود. تکنولوژی به کار رفته در این سیستم ارزان و ساده است. به همین دلیل در صورت بروز خرابی تعمیرپذیری آن آسان و سریع است. لازم به ذکر است که مکانیزم مذکور برای تردد های بالا مناسب نیست با این حال استفاده از آن محاسن زیر را دارد.

درب پارکینگ

  • قیمت پایین تر نسبت به سایر مکانیزم ها
  • امکان تعمیر آن با ساده ترین شیوه و در کمترین زمان
  • تنوع بالا در مدل
  • تنوع در قدرت موتور
  • نصب آسان (عدم نیاز به تخصص در هنگام نصب)

در کنار محاسن ذکر شده نباید از دو عیب اساسی این سیستم یعنی عدم پشتیبانی از تردد های بالا و وجود محصولات بی کیفیت در این سیستم غافل شد.

۲-جک پارکینگ هیدرولیک

مکانیزم جک پارکینگ هیدرولیک به این صورت است که از فشار روغن برای باز و بسته کردن درب ها استفاده می کند. در این سیستم از پمپ روغنی به صورت جداگانه استفاده نشده است و مخزن، پمپ و سایر لوازم در داخل بازو تعبیه شده است. هزینه ی مورد نیاز برای ساخت جک  هیدرولیک بسیار بالا است و همین امر موجب بالا رفتن قیمت آن شده است.  این جک برای درب های معمولی انتخاب مناسبی نیست و تنها برای درب های پر تردد، سنگین و عریض مورد استفاده قرار می گیرد. مزایای استفاده از جک پارکینگ هیدرولیک به شرح زیر است:

  • در مقایسه با سیستم های الکترومکانیکی استهلاک پایین تری دارد.
  • برای مکان های که تردد در آنها بسیار زیاد است، انتخاب مناسبی است.
  • کیفیت این محصول بسیار بالا است.
  • دارای گارانتی بلند مدت است.

در کنار محاسن ذکر شده نباید از معایب زیر غافل شد.

  • قیمت آن به دلیل گران بودن قطعاتش، بالا است.
  • به صورت ماهانه یا فصلی به بازدید و سرویس دهی نیاز دارد.
  • نصاب آن باید تخصص و تجربه کافی داشته باشد.

۳-جک پارکینگ بادی یا پنوماتیک

اولین جک پارکینگی که به صورت دست ساز در ایران ساخته شد، بادی یا پنوماتیک بود. در ساخت این جک ها از قطعات بسیار زیادی استفاده می شد به همین دلیل درصد خطای آنها بالا بود. از طرف دیگر در هنگام باز و بسته شدن سر و صدای فراوانی را ایجاد می کردند. به همین دلیل خیلی سریع از رده خارج و جای خود را به جک های پارکینگ الکترومکانیک و هیدرولیک دادند.

 انواع جک پارکینگ بر اساس ولت( ۲۴ ولت یا ۲۲۰ ولت)

در هنگام خرید جک پارکینگ، برخی از  فروشندگان جک ۲۲۰ ولت و برخی دیگر ۲۴ ولت را توصیه می کنند. هر کدام از این جک ها محاسن و معایب مختص به خود را دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:

انواع جک پارکینگ

  • جک پارکینگ ۲۲۰ ولت: این نوع جک های پارکینگ ارزانتر هستند به همین دلیل استفاده از آنها متداول تر است. از طرف دیگر قطعات یدکی آنها همیشه در دسترس است. عملکرد این دستگاه از طریق تایم یا میکروسوئیچ صورت می گیرد و حرکت آن در انتها کاملا نرم و بی صدا است. محدودیت های استفاده از این جک به گرمای بیش از اندازه موتور آن بر می گردد که در بسیاری از مواقع موجب از کار افتادن موقت آن می شود. همچنین قیمت سیستم برق اضطراری آن گرانتر از جک پارکینگ ۲۴ ولت است.
  • جک پارکینگ ۲۴ ولت: این مدل از جک برای مکان های پر تردد و شهرهای گرمسیر انتخاب مناسبی است. سیستم برق اضطراری بر روی این جک ها راحت تر و با قیمت تمام شده پایین تری نصب می شوند. با این وجود معایبی همچون زمان دوم ضعیف تر، قدرت پایین تر بازوها و هزینه تعمیرات بالاتر این جک در مقایسه با مدل ۲۲۰ ولت، چالش هایی را ایجاد کرده است.

خرید جک درب پارکینگ به صورت اینترنتی

امکان خرید جک پارکینگ علاوه بر نمایندگی ها و فروشگاه ها از طریق سایت های اینترنتی نیز وجود دارد. در هنگام خرید اینترنتی جک پارکینگ لازم است موارد زیر مورد توجه قرار گیرد.

۱-خرید از عاملیت فروش به صورت آنلاین

بهتر است فروشگاه جک ، نمایندگی و عاملیت فروش محصولات شرکت تولیدکننده را داشته باشد. در این صورت امکان بهره مندی خریدار از سرویس های اولیه وجود دارد. همچنین مهر گارانتی فروشنده اعتبار بسیار بالایی دارد.

۲-قیمت منصفانه

یک فروشگاه اینترنتی معتبر جک پارکینگ، باید قیمت محصولات خود را از نظر منصفانه بودن تضمین کند. در تعیین قیمت منصفانه حق به مشتری داده می شود و سود کمی برای محصولات در نظر گرفته می شود. لازم است که به طول مدت گارانتی و خدمات پس از فروش در هنگام محاسبه قیمت نیز توجه شود. بدون شک ارائه این خدمات بر قیمت نهایی محصول اثر دارد.

۳- ارسال در کمترین زمان

جک پارکینگ از جمله محصولاتی است که باید سریع به دست مشتری برسد. فروشگاه اینترنتی باید محصول را در کمترین زمان و در بهترین بسته بندی به مشتری خود تحویل دهد.

۴-نصب جک درب پارکینگ در سراسر کشور

یک فروشگاه اینترنتی خوب باید خدمات نصب جک  را نیز ارائه دهد. در واقع باید در تمامی شهرهای ایران نمایندگانی برای نصب داشته باشند تا خریدار بدون دغدغه محصول خود را خریداری و  استفاده کند.

 

نصب جک پارکینگ

 

 

 

۵-ارائه گارانتی معتبر  

گارانتی تمامی سیستم های جک پارکینگ به طور پیش فرض چیزی حدود ۱ تا ۵ سال است. اما متاسفانه بسیاری از فروشندگان این گارانتی را در محل نصب ارائه نمی دهند و همین امر موجب مستاصل شدن خریداران در هنگام بروز مشکل می شود. یک فروشگاه اینترنتی خوب باید در هنگام خرابی، تیم خود را به محل نصب اعزام کند تا مشکل را در کمترین زمان مرتفع کنند. در این صورت اگر مشکل به سیستم مربوط باشد می توان محصول را به کارخانه ارجاع داد.

 

 

سوالات متداول

۱-آیا قیمت بالای جک تایید کننده کیفیت بالاتر آن است؟ با انتخاب آن می توانم مطمئن باشم که انتخاب درستی داشته ام؟

قیمت بالای جک پارکینگ میتواند نشان دهنده کیفیت بالای آن باشد اما تنها فاکتور موثر بر کیفیت نیست. در انتخاب جک باید به تعداد تردد و وزن درب نیز توجه کرد. اگر محصول خریداری شده با این دو فاکتور تطابق دارد، خرید شما درست است. باید به این نکته دقت کرد که برای طی کردن مسافت یک کیلومتری نیازی به خرید یک ماشین لوکس نیست زیرا با دوچرخه نیز می توان این مسافت را طی کرد. به همین دلیل بهترین انتخاب باید با توجه به ویژگی و شرایط درب پارکینگ صورت گیرد.

۲-آیا برای درب های تک لنگه و دو لنگه بلند جک اختصاصی وجود دارد؟

برای درب های بلندتر باید بازوی جک پارکینگ بلندتر باشد و برخی از شرکت ها محصولاتی با این مشخصات عرضه کرده اند. برخی از شرکت ها جک با بازوی بلند را برای درب های تک لنگه تولید می کنند، اما مرسوم است که از سیستم جک بازویی دو لنگه بلند برای درب های تک لنگه نیز استفاده شود. در این صورت تنها یک بازو مورد استفاده قرار می گیرد.

۳-آیا کیفیت جک پارکینگ ایرانی پایین تر از نوع خارجی آن است؟

در چند سال گذشته کیفیت جک پارکینگ ایرانی با خارجی خیلی متفاوت بود. اما در چند سال اخیر نوسانات شدید ارز و مشکلات مربوط به واردات موجب ترغیب تولیدکنندگان داخلی به تولید محصولات با کیفیت تر شده است. محصولات داخلی تنها در طراحی و ظریف کاری مشکل دارند و در سایر موارد به محصولات خارجی مشابه هستند و می توان با طیف خاطر از آنها استفاده کرد.

جک پارکینگ ایرانی

 

 

۴-آیا طول عمر جک به شیوه نصب آن وابسته است؟

نصب نادرست جک پارکینگ موجب کاهش عمر مفید سیستم می شود. نصب باید به صورت اصولی و استاندارد صورت گیرد تا فشار کمی به بازوها وارد شود. این امر به سیستم کمک می کند که در طولانی مدت به راحتی کار خود را انجام دهد. کوچکترین بی دقتی در نصب و زاویه دهی به پایه های عقب و بازوها فشار وارد می کند و موجب شکستن و کاهش عمر مفید جک می شود.

۵-قبل از خرید جک پارکینگ باید به چه نکاتی دقت کرد؟

در هنگام خرید جک پارکینگ سه نکته مهم و اساسی باید مورد توجه قرار گیرد. اولین مورد تعداد تردد در طول روز است. دومین مورد به وزن درب پارکینگ و سومین به عرض درب مربوط می شود. با در نظر گرفتن این سه فاکتور می توان بهترین انتخاب را داشت.

۶-آیا این امکان وجود دارد برای آپارتمان های با تعداد واحد بالا (پر تردد) از جک پارکینگ ایرانی استفاده کرد؟

حتی بهترین برندهای جک پارکینگ ایرانی قادر به پشتیبانی از ترددهای بالا نیستند. به همین دلیل بهترین راهکار این است که نگهبان ساختمان در ساعات پر تردد درب را باز بگذارد. در این صورت دیگر نیاز به استفاده از سیستم اتوماتیک نیست و تعداد دفعات باز و بسته شدن درب کاهش می یابد. تنها در این صورت است که می توان از جک پارکینگ ایرانی استفاده کرد.

۷-در چه مواقعی می توان از جک پارکینگ با شفت بلند و کورس زیاد استفاده کرد؟

بسیاری از درب پارکینگ ها عرض زیاد یعنی بالاتر از دو متر دارند به همین دلیل برای آنها از بازو بلند استفاده می شود. در این صورت فشار کمتری به موتور وارد می شود. در بازار می توان به شفت جک اتوماتیک بلند در سایزهای ۵۰، ۶۰، ۷۰ و ۸۰ دسترسی پیدا کرد.

۸-آیا این امکان وجود دارد که از جک پارکینگ بازو بلند برای درهای کوتاه استفاده کرد؟

در صورتی می توان از جک پارکینگ بازو بلند برای درهای کوتاه استفاده کرد که شفت بازو از در بیرون نزند. با این وجود باید به این نکته دقت داشت که ظاهر درب بعد از استفاده از جک پارکینگ بلند بهم می ریزد. همچنین ممکن است زمان باز و بسته شدن درب افزایش یابد. پس قبل از استفاده باید به این دو نکته نیز توجه شود.

 

قیمت جک پارکینگ سوزوکی

قیمت جک پارکینگ سوزوکی – قیمت جک درب پارکنیگ

 

شرکت پارسیان تصویر فدک نماینده رسمی آیفون های تصویری و صوتی و جک درب پارکینگ سوزوکی ژاپن در ایران 

شماره تلفن خدمات پس از فروش: ۷۸۴۴۶-۰۲۱

پاسخگویی فنی: ۰۹۱۲۶۳۸۴۴۲۰

تلفن تماس واحد فروش:       ۴ الی  ۷۶۲۱۰۰۰۱-۰۲۱

 

 

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *