دانستنی ها

راهنمای خرید و قیمت درب پارکینگ

 

درب ورودی ماشین همانطور که از نامش پیداست برای ورودی پارکینگ ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که فضای مفید در نظر گرفته شده برای عرض درب پارکینگ نباید کمتر از ۲۲۰ سانتی متر باشد. زیرا کم عرض ترین خودروها برای ورود به پارکینگ به فضای ۲۲۰ سانتی متری نیاز دارند. در صورتی که کوچه تنگ باشد نیز باید این مقدار را بیشتر نمود تا خودروها بتوانند به صورت مورب وارد پارکینگ شوند. از طرفی بهترین متریال برای ساخت این درب ها آهن است که بتواند فشارهای وارد شده به دروازه ماشین رو را تحمل کند.

درب های ماشین رو نسبت به درب های نفربر به متریال مقاوم تری نیاز دارند و باید در ساخت آن ها از پروفیل های فابریک ST37 استفاده نمود که از ضخامت استانداردی بهره مند هستند. در این صورت احتمال تغییر ارتفاع درب ها، اختلال در رگلاژ آن ها و قر شدگی درب ها بسیار کاهش می یابد. درب های پارکینگ از انواع مختلفی برخوردارند که با توجه به چارچوب، ابعاد و بازشو می توان آن ها را دسته بندی نمود. قیمت درب پارکینگ نیز با توجه به انواع آن ها متفاوت است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با هر آنچه نیاز است در رابطه با قیمت درب های پارکینگی بدانید آشنا کنیم.

 

جهت مشاوره در خصوص خرید درب پارکینگ با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: 

شماره تلفن خدمات پس از فروش: ۷۸۴۴۶-۰۲۱

پاسخگویی فنی: ۰۹۱۲۶۳۸۴۴۲۰

تلفن تماس واحد فروش:       ۴ الی  ۷۶۲۱۰۰۰۱-۰۲۱

 

درب پارکینگ آهنی

درب پارکینگ آهنی

درب پارکینگی چیست؟

 

انواع درب ورودی ماشین کدامند؟

درب پارکینگی را به طور کلی می توان به سه دسته ساده، فلزی CNC و فرفورژه دار تقسیم بندی نمود. هر کدام از این درب ها از ویژگی های مشخصی بهره مند هستند که عبارتند از:

  • درب ورودی ماشین ساده:

برای ساخت درب پارکینگی ساده به یک کلاف چارچوب، کلاف لنگه، قفل ساده، لوله سه پارچه و همچنین ورق سرتاسری نیاز است. قیمت درب پارکینگ ساده نسبت به دیگر انواع درب ها بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. استفاده از پروفیل فابریک ST37 صنعتی با ضخامت حداقل ۲ میلیمتری ورق ST37 می تواند هزینه های ساخت درب پارکینگ را کاهش دهد و در عین حال مقاومت لازم را نیز حفظ نماید.

  • درب پارکینگ فلزی CNC:

از جدیدترین درب های پارکینگ می توان به درب فلزی CNC اشاره نمود. این درب به صورت لیزیک ورق های ساده طراحی می شود و در سبک های مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. این درب می تواند زیبایی فوق العاده ای داشته باشد و استانداردهای چارچوب درب را نیز حفظ نماید. مقاومت بالای درب های فلزی CNC نسبت به نوع ساده و فرفورژه از مهم ترین ویژگی های آن ها می باشد. برای افزایش مقاومت این درب ها از ورق ۳ میلیمتری استفاده می شود و پروفیل کلاف نیز سنگین تر انتخاب می گردد. به طور مثال در چارچوب از پروفیل ۸۰ در ۸۰ و در لنگه از پروفیل ۱۰۰ در ۴۰ استفاده می شود. این پروفیل ها می توانند فشار ناشی از لیزیک را تحمل نمایند و منجر به مقاوم سازی درب گردند.

  • درب پارکینگ فرفورژه دار:

این درب ورودی ماشین تناسب زیادی با طراحی رومی و کلاسیک دارد و معمولا طرح های آن الهام گرفته از طبیعت است. این درب ها را میتوان با طراحی دلخواه به شکل های مختلف سفارش داد. البته میزان سنگینی، زیبایی و قیمت درب پارکینگ فرفورژه به طراحی آن ها بستگی دارد. به طور کلی برای اجرای تمامی درب های پارکینگ می توانید طرح مورد نظر خود را ارائه دهید و با توجه به فضای مورد نظرتان مناسب ترین درب را انتخاب کنید.

 

انواع در ورودی ماشین کدامند؟

 

 

انواع درب پارکینگی از نظر ابعاد و بازشو

درب ورودی ماشین را به توجه به ابعاد و بازشو آن نیز می توان به انواع زیر دسته بندی نمود.

  • تک لنگه لولایی:

از این درب پارکینگی معمولا برای رفع مشکل جای پارک ماشین استفاده می گردد. این درب تاثیر خاصی در زیبایی ظاهری ساختمان ندارد و تنها برای ورود و خروج راحت خودروها مورد استفاده قرار می گیرد.

  • دو لنگه لولایی:

درب پارکینگی دو لنگه لولایی نیز از رایج ترین درب های مورد استفاده در پارکینگ ساختمان ها محسوب می شوند. بازشو این درب ها در وسط قرار دارد و می تواند در زیبایی ظاهری ساختمان نیز نقش بسیار زیادی داشته باشد.

  • ریلی:

درب های ریلی به فضای طولی بیشتری از دیوار نیاز دارند. زیرا باز شدن این درب ها به گونه ای می باشد که درب پس از باز شدن پشت دیوار کناری قرار می گیرد. معمولا از این نوع درب های پارکینگ برای فضاهای صنعتی و یا گردشگری استفاده می گردد که دیوارهای طولانی تری دارند.

 

انواع درب پارکینگ از نظر ابعاد

انواع درب با توجه به چارچوب

انواع درب پارکینگی را با توجه به نوع چارچوب آن ها نیز می توان به سه دسته تقسیم بندی نمود. این درب ها عبارتند از:

  • درب پارکینگی با چارچوب ساده:

این نوع از درب پارکینگی را پس از شاقول کردن دیوارها نصب و مهار می کنند. سپس لنگه های درب داخل چارچوب قرار گرفته و به لولا متصل می گردند. تعداد لنگه ها و همچنین عرض آن ها می تواند متغیر باشد. به همین دلیل از این نوع درب پارکینگ برای آپارتمان ها و ساختمان ها استفاده می گردد.

  • درب پارکینگی بدون چارچوب:

درب های بدون چارچوب معمولا در فضاهایی کاربرد دارند که ارتفاع ماشین ها بلند است و یا اینکه درب های کمانی و تاج دار مورد استفاده قرار می گیرند. در هر دو صورت نمی توان از چارچوب استفاده نمود و درب ها از زیبایی چشمگیری برخوردار هستند. به همین دلیل است که در فضاهای مجلل و ویلایی از این درب ها استفاده می گردد.

  • درب پارکینگی با چارچوب گنبدی:

این درب پارکینگی از زیبایی و جذابیت فوق العاده ای برخوردار است. از طرفی نصب آن ها بسیار راحت تر از درب های بدون چارچوب می باشد.

 

نکته

محل نصب درب پارکینگی در ضلع شمال و جنوب در مناطق جغرافیایی مختلف با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال در شمال کشور به علت باران خور بودن ضلع شمالی احتمال پوسیدگی و زنگ زدگی درب پارکینگ بسیار زیاد می باشد. بنابراین برای پیشگیری از آسیب دیدگی درب از سایبان های بزرگ استفاده می نمایند. همچنین در ضلع جنوبی مناطق جنوبی کشور درب های ماشین رو نیاز به مراقبت بیشتری دارند. معمولا درب های قرار گرفته در ضلع جنوبی این مناطق پس از مدتی هنگام باز و بسته شدن صدا می دهد.

این فروشگاه یک مجموعه بسیار تخصصی در زمینه ارائه انواع درب های پارکینگی می باشد که تنوع بسیار بالایی را در ارائه انواع درب های پیش ساخته به نمایش می گذارد. این مجموعه از فضای بسیار بزرگی به منظور ساخت انواع درب های پارکینگی بهره مند است. بنابراین شما به راحتی می توانید از صحت ساخت، نگهداری و ارسال درب مورد نظر خود مطمئن شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر نسبت به نحوه ساخت، قیمت درب پارکینگ، اطلاعات نصب و … می توانید با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید.

 

انواع درب از نظر چارچوب

ابعاد استاندارد درب ورودی ماشین

شما می توانید درب پارکینگی مورد نظرتان را با هر ابعاد و اندازه ای سفارش دهید تا برای شما ساخته شود. با این وجود توجه داشته باشید که سفارش درب با ابعاد استاندارد موجب می شود تا در مدت زمان کمتری درب مورد نظر شما ساخته شود. از طرفی قیمت درب پارکینگ نیز بسیار کمتر از درب هایی با ابعاد جدید خواهد شد. به طور تقریبی می توان گفت که هزینه سفارش درب هایی با ابعاد استاندارد معمولا حدود ۷ درصد ارزان تر از درب هایی با سایز سفارشی می شود.

ابعاد استاندارد درب پارکینگ

راهنمای خرید درب پارکینگ

برای خرید درب ورودی ماشین می توانید به سایت فروشگاه مراجعه نموده و مدل های آماده و پیش ساخته را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که مدل های آماده مورد پسند واقع شوند، می توانید سفارش خود را ثبت نمایید و در اولین فرصت درب مورد نظرتان را در تهران و یا سایر شهرهای ایران تحویل بگیرید. در صورتی که طرح های آماده مورد پسند واقع نشدند نیز می توانید طرح و اندازه درب مورد نظرتان را درخواست دهید تا به صورت سفارشی برای شما ساخته شود. البته این موضوع را فراموش نکنید که در صورت خرید درب سفارشی باید زمان بیشتری را برای تحویل درب در نظر بگیرید. برای راحتی و اطمینان بیشتر شما هنگام ثبت سفارش درصد کمی از مبلغ به عنوان پیش پرداخت دریافت می شود و در روز تحویل درب حساب شما کاملا تسویه می گردد.

راهنمای قیمت درب پارکینگ

برای دریافت اطلاعات دقیق تر و دریافت کاتالوگ قیمت درب پارکینگ می توانید به سایت فروشگاه مراجعه نمایید و یا با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

سوالات رایج متعددی در رابطه با قیمت درب پارکینگ، نحوه خرید درب، مدل مناسب و … وجود دارند که سعی کردیم بخش قابل توجهی از آن ها را در موارد فوق پاسخگو باشیم. از دیگر سوالات رایج در رابطه با درب پارکینگ می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  1. درب پارکینگی ایمن و مستحکم را از کجا بخریم؟

برای خرید درب پارکینگی فلزی باید تمامی استانداردهای لازم مانند پروفیل مناسب چارچوب، ورق باکیفیت و … را در نظر داشته باشید. بهتر است تمامی این متریال ها از پروفیل فابریک ST37 باشند. زیرا این پروفیل می تواند تنش های فراوانی را تحمل کرده و برای سال های طولانی عمر مفید داشته باشد. فروشگاه ما در تولید تمامی درب های پارکینگی از این پروفیل استفاده کرده است.

  1. قیمت درب پارکینگ چگونه محاسبه می گردد؟

برای محاسبه قیمت درب پارکینگ باید عوامل متعددی را مورد توجه قرار داد. درب هایی که با استفاده از پروفیل های معمولی ساخته می شوند، به صورت کیلویی قیمت گذاری می گردند. در صورتی که درب های فلزی CNC با توجه به مساحت درب قیمت گذاری می شوند. برای محاسبه قیمت درب های فرفورژه نیز تمامی هزینه های ساخت درب به صورت کامل مورد ارزیابی قرار می گیرند.

  1. استاندارد ساخت درب های پارکینگ به چه صورت است؟

ابعاد استاندارد انواع درب های پارکینگی با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال درب ورودی ماشین فرفورژه از عرض استاندارد ۵.۳ متری بهره مند می باشد. از طرفی پروفیل کلاف لنگه و چارچوب درب ها نیز حداقل ۸۰ در ۴۰ هستند. درب های فلزی CNC نیز در حالت استاندارد از ورق CNC 3 میلیمتری و پروفیل ۲۰۰ در ۴۰ برای لنگه و پروفیل ۸۰ در ۸۰ برای چارچوب ساخته می شوند.

  1. بهترین رنگ برای درب ورودی ماشین کدام است؟

رنگ کاری درب ورود ماشین باید با توجه به رطوبت و میزان شرجی بودن محیط انجام شود. به طور مثال در محیط های مرطوب درب های فرفورژه در ۴ مرحله رنگ آمیزی می شوند. آستر زنی این درب ها نیز با استفاده از ضد زنگ اتومبیل انجام می گردد. برای رنگ آمیزی درب های فلزی CNC نیز پس از شستشوی پروفیل ها از رنگ الکترو استاتیک درجه یک استفاده می شود. این رنگ از مقاومت بالایی در برابر رطوبت بهره مند است.

  1. آیا درب پارکینگی دسته دوم بخریم یا خیر؟

شاید پایین بودن قیمت درب پارکینگ دست دوم شما را وسوسه کند که برای خرید آن اقدام نمایید. با این وجود بهتر است بدانید که درب های پارکینگی به خصوص درب های دو لنگه از وزن بالایی برخوردار هستند. بنابراین نصب و جابجایی آن ها با مشکلات متعددی مواجه است. از طرفی در صورت رنگ درب توسط افراد غیر متخصص احتمال آسیب دیدگی درب وجود دارد. همچنین درب های دسته دوم به دلیل قرارگیری در شرایط محیطی مختلف بخش قابل توجهی از مقاومت اولیه خود را از دست داده اند. بنابراین بهتر است برای اطمینان از استقامت و ایمنی درب پارکینگ به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید و درب های نو تهیه کنید.

  1. نکات کلیدی هنگام خرید درب پارکینگی کدامند؟

هنگام خرید انواع درب پارکینگی بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید.

  • درب های دو لنگه باید استحکام بیشتری نسبت به درب های تک لنگه داشته باشند. زیرا احتمال برخورد خودرو با درب های دو لنگه بیشتر است.
  • کلاف و پروفیل مورد استفاده در لنگه و چارچوب درب های یک لنگه و دو لنگه نیز می تواند تعیین کننده میزان امنیت و مقاومت آن ها باشد.
  1. آیا می توان درب پارکینگ سفارشی تهیه نمود؟

شرکت ما با استفاده از جدیدترین تجهیزات و نیروی کار متخصص انواع درب پارکینگ فلزی CNC را به صورت سفارشی در ابعاد دلخواه شما می سازد. البته فراموش نکنید که سفارشی سازی درب پارکینگ فرفورژه فعلا امکان پذیر نیست.

  1. زمان نصب درب پارکینگی چقدر است؟

در صورت استفاده از ۳ نفر نیروی کار متخصص و مجرب و مهیا بودن شرایط نصب درب، می توان در کمتر از ۲ ساعت درب پارکینگی را نصب و رگلاژ نمود.

 

 

شرکت پارسیان تصویر فدک نماینده رسمی آیفون های تصویری و صوتی و جک درب پارکینگ سوزوکی ژاپن در ایران 

شماره تلفن خدمات پس از فروش: ۷۸۴۴۶-۰۲۱

پاسخگویی فنی: ۰۹۱۲۶۳۸۴۴۲۰

تلفن تماس واحد فروش:       ۴ الی  ۷۶۲۱۰۰۰۱-۰۲۱

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *