دانستنی ها

چه عواملی بر قیمت آیفون تصویری تاثیر می‌گذارند؟

 

سیر تکامل آیفون تصویری در ایران

آیفون تصویری، ابزاری کارآمد برای برقراری ارتباط دو طرفه با فردی است که در پشت درب خانه حضور دارد. این تجهیز علاوه بر برقراری ارتباط صوتی امکان مشاهده تصویر کسی که پشت درب منزل حضور دارد را فراهم کرده و در صورت لزوم، با فشردن یک دکمه ساده، درب را باز می‌کند. تصویر مراجعه کننده به محض فشردن زنگ بر روی صفحه‌نمایش آیفون نمایان می‌شود. از این رو صاحب خانه می‌تواند هویت مهمان را تشخیص دهد.

به طبع هر چه بر امکانات و قابلیت‌ها افزوده شود قیمت آیفون تصویری افزایش می‌یابد. در برخی مدل‌های پیشرفته، قابلیتی برای ضبط تصویر مراجعه کننده در نظر گرفته شده که می‌تواند به تقویت امنیت ساختمان کمک کند. امروزه آیفون‌های تصویری به صفحه‌نمایش لمسی با وضوح بسیار بالا مجهز هستند که شناسایی مراجعه کننده را بسیار آسان کرده‌اند.

تا پیش از اختراع و عرضه آیفون تصویری، از درکوب  برای  در زدن استفاده می‌شد. با برق رسانی ساختمان‌ها این کوبه‌ها به دکمه‌هایی ساده که با فشردن آن‌ها زنگ به صدا در می‌آمد ارتقا یافتند. بعد‌ها قابلیت انتقال صوت به زنگ درب افزوده شد و رفته رفته به امکاناتی چون دوربین، نمایشگر، قابلیت ضبط تصویر و… مجهز شدند.

هر چه بر امکانات و قابلیت‌های آیفون افزوده شود قیمت آن افزایش می‌یابد.

 

انواع آیفون تصویری

آیفون تصویری در انواع مختلف و با ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوناگون تولید می‌شود. به طور کلی این تجهیزات را می‌توان به دو دسته زیر تقسیم کرد.

  • آیفون تصویری ایرانی
  • آیفون تصویری خارجی

 

قیمت آیفون تصویری

قیمت آیفون تصویری

آیفون‌های تصویری موجود در بازار

آیفون تصویری در برندهای گوناگون و توسط تولیدکنندگان مختلف تولید می‌شود. در ادامه برخی از برندهای مطرح موجود در بازار را به اختصار معرفی خواهیم کرد.

  • آیفون سیماران
  • آیفون تابا
  • آیفون سوزوکی
  • آیفون تکنما
  • آیفون الکتروپیک
  • آیفون آلدو

 

آیفون تصویری ایرانی

صنایع الکترونیکی ایران در چند سال گذشته پیشرفت شگرفی داشته‌اند. به گونه‌ای که برخی از آیفون‌های ایرانی پا به پای محصولات خارجی پیش می‌روند. آیفون تصویری ایرانی با ارائه قابلیت‌ها و امکانات فراوان، در کنار قیمت مناسب خود، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است. در ادامه قصد داریم به بررسی آیفون تصویری ایرانی بپردازیم.

از برندهای برجسته آیفون تصویری ایرانی می‌توان به تابا، سیماران، تکنما، الکتروپیک و سوزوکی اشاره کرد. این شرکت‌ها پیشینه درخشانی در ساخت تجهیزات الکترونیکی دارند و سال‌های سال است در این عرصه فعالیت می‌کنند. آیفون‌های تصویری ایرانی طراحی متنوع و مدرنی دارند و با ارائه قابلیت‌های متنوع، امنیت خانه و محیط کار را فراهم می‌کنند. این محصولات با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و ارائه ویژگی‌هایی چون کیفیت تصویر بالا، نمایشگر لمسی، ضبط تصاویر و… گزینه ایده‌آلی برای افرادی هستند که علاوه بر کیفیت به قیمت آیفون تصویری اهمیت می‌دهند.

برخی از مدل‌های آیفون تصویری ایرانی دارای قابلیت شخصی‌سازی هستند. از این رو کاربران می‌توانند با توجه به نیاز خود آن‌ها را شخصی‌سازی کنند. آیفون تصویری با فراهم کردن امنیت بیشتر، باعث آرامش ساکنان ساختمان می‌شود.

آیفون‌های پیشرفته با هدف ارائه تجربه‌ای حرفه‌ای‌تر و با استفاده از متریال با کیفیت تولید می‌شوند

 

قیمت آیفون تصویری

مهمترین و تاثیرگذارترین عامل، به هنگام خرید هر محصولی قیمت آن است. قیمت آیفون تصویری، ارتباط مستقیمی با ویژگی‌ها و کاربری دستگاه دارد. به عنوان مثال، آیفون‌هایی که امکانات محدودتری دارند، با هزینه کمتری در دسترس هستند. در حال حاضر اکثر آیفون‌های موجود در بازار توانایی نمایش تصاویر رنگی را دارند. بنابراین، صفحه‌نمایش رنگی به تنهایی به عنوان یک ویژگی برجسته در نظر گرفته نمی‌شود. قیمت آیفون تصویری با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که در آن تعبیه شده تعیین می‌شود. بر این اساس آیفون‌های تصویری با توجه به امکاناتشان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و هر کدام قیمت متفاوتی دارند.

علاوه بر موارد یاد شده یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت آیفون تصویری، نوسانات بازار ارز است. نوسانات ارز به طور مستقیم بر قیمت تمام محصولات موجود در بازار تاثیر می‌گذارند. توصیه می‌شود برای خرید آیفون تصویری به مراکز و فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمایید. این مراکز محصولات خود را مطابق با نرخ مصوب تولید کننده عرضه می‌کنند.

 

تنوع قیمت آیفون تصویری

همانطور که پیشتر اشاره شد قیمت آیفون تصویری ارتباط مستقیمی با امکانات آن دارد. بنابراین می‌توان آیفون تصویری را از نظر قیمت به ۴ دسته اصلی تقسیم کرد.

  • آیفون تصویری ارزان قیمت یا اقتصادی
  • آیفون تصویری میان قیمت یا میان رده
  • آیفون تصویری گران‌ قیمت
  • آیفون تصویری لوکس یا پرچم دار

 

آیفون ارزان قیمت

دربازکن‌های ارزان قیمت را می‌توان ساده‌ترین نمونه‌های آیفون تصویری دانست. این محصولات علاوه بر نمایش تصویر، قابلیت محدودی در ارائه گزینه‌هایی مثل نور، رنگ و کنتراست دارند. در واقع تصاویر را با کیفیت قابل قبول ارائه می‌دهند و تنها از تنظیمات ابتدایی مانند نور، رنگ و کنتراست پشتیبانی می‌کنند. این گروه از آیفون‌ها از برندهای مختلف در دسترس هستند و از فروش بسیار بالایی برخوردارند. برخی از این آیفون‌ها تنها به صورت صوتی عرضه می‌شوند و فاقد نمایشگر و دوربین هستند. به همین دلیل قیمت آن‌ها پایین‌تر از سایر آیفون‌هاست.

آیفون‌های بسیار ارزان قیمت تنها به صورت صوتی عرضه می‌شوند و فاقد نمایشگر و دوربین هستند.

 

 

پنل OP-HV4SRF

 

 

 

آیفون میان قیمت

قیمت آیفون تصویری میان رده کمتر از نمونه گران قیمت و بیشتر از دربازکن اقتصادی است. آیفون‌های میان قیمت به طبع امکانات و قابلیت‌های بیشتری نسبت به نمونه‌های اقتصادی دارند. این گروه از دربازکن‌ها تمام امکانات کاربردی را دارا می‌باشند و از کیفیت ساخت مناسبی برخوردارند. از این رو در سال‌ها اخیر سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. افراد با پرداخت هزینه معقول می‌توانند یک دربازکن تصویری با امکانات به‌روز در اختیار داشته باشند. آیفون‌های برند کوماکس و سوزوکی به عنوان محصولات میان رده و با کیفیت در بازار شناخته می‌شوند. از امکانات آیفون تصویری میان قیمت می‌توان به حافظه داخلی، قابلیت باز و بسته کردن درب پارکینگ و وجود کلیدهای لمسی اشاره کرد. این محصولات به دوربین HD و نمایشگر با کیفیت مجهز شده‌اند. علاوه بر این تصویر مراجعه کننده را ذخیره می‌کنند تا در صورت عدم حضور در منزل، بتوان هویت مراجعه کننده را تشخیص داد.

 

 

پنل OP-HV1SRF

 

 

 

آیفون گران قیمت

آیفون‌های گران قیمت با امکانات ویژه و اضافی عرضه می‌شوند. این محصولات کیفیت و وضوح تصویر بسیار بالایی دارند. آیفون‌های پیشرفته با هدف ارائه تجربه‌ای حرفه‌ای‌تر و با استفاده از متریال با کیفیت تولید می‌شوند. آیفون تصویری گران قیمت زمانی که امکانات و ظاهر محصول در اولویت قرار دارد، مورد توجه قرار می‌گیرد. از برندهای عرضه کننده آیفون‌های با کیفیت می‌توان به تابا و الکتروپیک اشاره کرد. به طور معمول آیفون‌های گران قیمت دارای نمایشگر لمسی رنگی با حداقل ابعاد ۷ اینچ، دوربین HD، کارت حافظه و ذخیره اطلاعات، قابلیت ارتباط داخلی میان واحدها، ذخیره‌سازی عکس و فیلم، ارتباط با نگهبانی، بازکردن درب پارکینگ و موارد مشابه هستند.

قیمت آیفون تصویری لوکس از نمونه‌های گران قیمت بیشتر است. در ساخت این محصولات، با کیفیت‌ترین متریال و امکانات به کار گرفته شده‌اند. این آیفون‌ها طراحی بسیار زیبا و مدرنی دارند.

 

 

OP-S200NG1 Display gold

 

 

 

راه اندازی آیفون تصویری

برای راه اندازی آیفون تصویری، ابتدا باید تجهیزات مورد نیاز را آماده کنید.

  • پنل داخلی (مانیتور داخل منزل): این قسمت در داخل منزل نصب می‌شود و امکان مشاهده تصاویر را فراهم می‌کند.
  • پنل بیرونی: این قسمت در نزدیکی درب ورودی نصب می‌شود. بر روی پنل بیرونی کلیدهای زنگ و دوربین تعبیه شده‌اند.
  • سیم‌های رابط: برای برقراری ارتباط میان پنل داخلی و بیرونی و انتقال اطلاعات صوتی و تصویری نیاز به سیم کشی می‌باشد.
  • قفل زنجیری: قفل زنجیری بر روی درب ورودی نصب و به پنل داخلی متصل می‌شود تا با فشردن دکمه دربازکن، درب ورودی را باز کند.
  • منبع تغذیه: برای تامین انرژی مورد نیاز آیفون تصویری از منبع تغذیه استفاده می‌شود.

 

اجزاء آیفون تصویری

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت آیفون تصویری

تعیین قیمت آیفون تصویری به موارد مختلفی بستگی دارد.

  • نوع نمایشگر (تمام لمسی یا مکانیکی): یکی از اجزا گران قیمت آیفون تصویری نمایشگر آن است. به طبع تجهیز پنل داخلی به نمایشگر بزرگ، لمسی و با وضوح بالا قیمت آیفون تصویری را افزایش می‌دهد.
  • قابلیت‌های ذخیره‌سازی عکس و فیلم: برخی از آیفون‌های تصویری دارای قابلیت ضبط و ذخیره تصاویر هستند. نحوه عمل کرد این آیفون‌ها بدین گونه است که به محض فشرده شدن دکمه زنگ، دوربین آیفون روشن شده و علاوه بر این که تصویر مراجعه کننده را بر روی نمایشگر نشان می‌دهد، آن را بر روی کارت حافظه ذخیره می‌کند. این قابلیت بر قیمت آیفون تصویری تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این هر چه حافظه ذخیره سازی آن بیشتر باشد قیمت آیفون تصویری افزایش می‌یابد.
  • قابلیت کنترل درب آسانسور و پارکینگ: برخی از آیفون‌ها امکان کنترل آسانسور و باز و بسته کردن درب پارکینگ را فراهم می‌کنند.
  • اتصال به دوربین‌های اضافی: به طور معمول آیفون تصویری دارای یک عدد دوربین بر روی پنل خارجی است. برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر قابلیت افزودن دوربین‌های اضافی را دارا می‌باشند. علاوه بر این نمایشگر آیفون می‌بایست توانایی نمایش تصویر چند دوربین را به طور همزمان دارا باشد.

 

آیفون تصویری ایرانی یا خارجی؟

آیفون‌های تصویری ایرانی از نظر امکانات و قابلیت‌ها نزدیک به نمونه‌های خارجی هستند، اما کیفیت و دقت آیفون تصویری خارجی به مراتب بالاتر است. تنها برگ برنده و تاثیرگذار آیفون‌های ایرانی را می‌توان قیمت مناسب آن‌ها دانست. قیمت آیفون تصویری ایرانی در مقایسه با نمونه‌های خارجی بسیار مناسب‌تر است و کمتر تحت تاثیر نوسانات ارز قرار می‌گیرد. این محصولات با نیازها و فرهنگ ایرانی سازگاری بیشتری دارند. از این رو نصب و استفاده از آن‌ها نیز بسیار آسان‌تر است.

با توجه به موارد یاد شده، قیمت مناسب یکی از دلایل اصلی ترجیح آیفون تصویری ایرانی نسبت به خارجی است. درب بازکن‌های ایرانی دارای منو و کاتالوگ فارسی هستند و با استاندارد برق کشی ساختمان‌های ایرانی تطبیق داده شده‌اند. از این رو نصب و استفاده از آن‌ها راحت‌تر و بدون هیچ گونه پیچیدگی است. علاوه بر این محصولات ایرانی به همراه ضمانت نامه و خدمات پس از فروش گسترده عرضه می‌شوند.

قیمت مناسب اصلی‌ترین دلیل ترجیح آیفون تصویری ایرانی نسبت به خارجی است.

 

خرید آیفون تصویری

با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار، خرید آیفون تصویری می‌تواند یک فرایند پیچیده باشد. برای انتخاب بهترین گزینه، می‌بایست شناخت کافی در زمینه انواع آیفون تصویری و نحوه عملکرد آن‌ها کسب کنید. با شناخت محصولات و قابلیت آن‌ها می‌توان در انتخاب آیفون مناسب هوشمندانه‌تر عمل کرد و از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری نمود. بهترین راهکار برای خرید آیفون تصویری مراجعه به یک فروشگاه معتبر و استفاده از مشاوره آن‌هاست. کارشناسان فروش با توجه به نیاز شما بهترین گزینه را پیشنهاد می‌کنند.

 

 

 

شرکت پارسیان تصویر فدک نماینده رسمی آیفون های تصویری و صوتی و جک درب پارکینگ سوزوکی ژاپن در ایران 

شماره تلفن خدمات پس از فروش: ۷۸۴۴۶-۰۲۱

پاسخگویی فنی: ۰۹۱۲۶۳۸۴۴۲۰

تلفن تماس واحد فروش:       ۴ الی  ۷۶۲۱۰۰۰۱-۰۲۱

 

 

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *