دانستنی ها

انواع آیفون تصویری

 

دربازکن تصویری از گذشته تا به امروز

دربازکن تصویری  (Video Door Phone)یک جایگزین عالی برای آیفون های صوتی قدیمی است. در گذشته ای نه چندان دور آیفون تصویری یک کالای لوکس به حساب می آمد و در کمتر خانه ای پیدا می شد. به دلایل زیر این محصول در گذشته به یک کالای خاص تبدیل شده بود:

  • بالا بودن قیمت
  • نبود تنوع زیاد
  • عدم احساس نیاز به این محصول

اما، در حال حاضر با توجه به ورود تکنولوژی در زندگی افراد، استفاده از دربازکن رنگی گسترش یافته و یک امر طبیعی می باشد. امروزه، در کلیه ساختمان های مسکونی و تجاری از آیفون تصویری استفاده می شود. این وسیله ارتباطی تصاویر بیرون ساختمان را بر روی نمایشگری که در داخل ساختمان قرار دارد، نشان می دهد.

شما می توانید، علاوه بر داشتن ارتباط صوتی با افراد بیرون ساختمان، تصویر آن ها را نیز ببینید. شرکت های بسیار بزرگ و معتبری در زمینه تولید آیفون تصویری فعالیت می کنند و امکانات زیادی به این محصول افزوده اند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

خرید آیفون سوزوکی

خرید آیفون سوزوکی

ویژگی های آیفون تصویری

پایه و اساس تولید و ساخت هر محصول مجموعه ای از قابلیت های پایه ای می باشد که باید در آن محصول موجود باشد. همچنین، در آینده می توان قابلیت های جدیدی به محصول اضافه کرد. در کشور ما به قابلیت های جدید، آپشن اضافه گفته می شود. در ادامه با ما همراه باشید، درباره قابلیت های اضافه و مهم آیفون تصویری صحبت خواهیم کرد.

 

صفحه نمایش رنگی در سایزهای مختلف

صفحه نمایش از مواردی است که نقش کلیدی در آیفون تصویری دارد. به این دلیل که قرار است تصاویر خارج از ساختمان بر روی آن نشان داده شود. اما، عاملی که باعث تغییر قیمت آیفون تصویری شده است، کیفیت و سایز مانیتور یا صفحه نمایش می باشد. در حال حاضر، برخی از تولیدکنندگان از پنل های LED در آیفون تصویری استفاده می نمایند. اما، چیزی که برای مشتریان اهمیت بیشتری دارد، اندازه و کیفیت صفحه نمایش می باشد.

 

هر چه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد، باعث زیبایی بیشتر محصول شده و قیمت آن نیز گران تر خواهد بود. شرکت های سازنده معمولا از اندازه های زیر برای صفحه نمایش های آیفون تصویری استفاده می کنند:

  • ۴ اینچ
  • ۵ اینچ
  • ۴ اینچ
  • ۳ اینچ
  • ۵ اینچ
  • ۷ اینچ
  • ۱۰ اینچ

اندازه های ۴.۳ و ۷ اینچ طرفداران بیشتری در بین مشتریان دارد.

 

آیفون تصویری کلید دار یا لمسی

مدل های اقتصادی این محصول کلید هایی که بر روی دربازکن قرار دارند، برای دیدن بیرون ساختمان یا بازکن درب و انجام تنظیمات دستگاه به صورت مکانیکی هستند. در مدل های میان رده به جای این کلیدها از کلید لمسی  (Touch Key)استفاده شده است. همینطور، در مدل های بسیار گران و دارای آپشن های بیشتر، از صفحه نمایش یا مانیتور تمام لمسی استفاده شده است. در این مدل ها، کلید ها کاملا حذف شده و بر روی مانیتور تعبیه شده است تا افراد تعامل بهتری با آیفون داشته باشند.

 

آیفون تصویری و صوتی سوزوکی

آیفون تصویری و صوتی سوزوکی

 

رابط کاربری اختصاصی

تعدادی از شرکت ها در محصولات دارای حافظه و گران قیمت خود، رابط کاربری مخصوص به خود را تعبیه کرده اند تا افراد بتوانند، دسترسی بهتری به تنظیمات داشته باشند. همچنین، با افزودن قابلیت های اضافی گرافیکی از قبیل تاریخ و ساعت و زمان آلارم سبب شده اند تا این محصول دارای کاربرد بیشتری در منازل باشد.

در حال حاضر، آیفون های تولید شده در شرکت های ایرانی دارای رابط کاربری ساده هستند که با گذشت زمان پیشرفته تر نیز می شوند و انتظار می رود در سال های آتی این محصولات به صورت کاربردی تر و زیباتر به بازار عرضه شوند.

 

دربازکن تصویری گوشی دار و بدون گوشی

در گذشته آیفون های تصویری که به بازار عرضه می شدند، مانند دربازکن صوتی همراه با گوشی بودند. اما، با گذشت زمان آیفون های بدون گوشی نیز به بازار عرضه شدند و به دلیل زیبایی بیشتر، مورد استقبال قرار گرفتند. به این دلیل که هنوز ایرانیان با آیفون تصویری بدون گوشی یا هندزفری کنار نیامده اند، معمولا آیفون های تصویری بدون گوشی تنها در نمونه های خارجی مشاهده می شوند.

در آیفون های تصویری که فاقد گوشی می باشند، افراد برای برقرار کردن ارتباط صوتی احتیاج به گوشی ندارد و تنها با فشار دادن یک دکمه می توانند از روی صفحه نمایش ارتباط صوتی با دم درب داشته باشند. در این صورت، صدای فردی که در منزل است، از طریق میکروفن دریافت می شود و به پنل موجود در خارج ساختمان منتقل می شود.

 

آیفون تصویری بدون گوشی

صدای افراد دم درب نیز توسط بلندگوی داخل صفحه نمایش شنیده شده و در منزل پخش می شود. معمولا ایرانیان دوست ندارد مکالمه آن ها در محیط منزلشان پخش شود. در حالی که در ۹۸ درصد مواقع با صدای زنگ آیفون تنها درب باز می شود و مکالمه ای صورت نمی گیرد. به این دلیل که طراح بهتر می تواند سبک مورد نظر خود را بر روی صفحه نمایش فاقد گوشی پیاده سازی نماید، دربازکن های تصویری هندزفری فروش بسیار زیادی در سایر کشورها دارند. همچنین این محصول با داشتن سادگی، بسیار زیبا می‌ باشد.

 

قابلیت ذخیره عکس و فیلم

این آیفون های تصویری می توانند عکس و فیلم را ذخیره نمایند. این موضوع یک قابلیت مهم در انتخاب مصرف کننده می باشد. تعداد زیادی از محصولات اقتصادی که قیمت کمی دارند، دارای حافظه نمی باشند و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه را نیز ندارد. اما، با بالا رفتن قیمت محصول، آپشن هایی مانند ذخیره تصویر و فیلمبرداری نیز به آن افزوده می شود.

کارکرد این آیفون ها به گونه ای است که با فشرده شدن زنگ از فرد پشت درب، عکس یا چند ثانیه فیلم گرفته می شود. صاحب خانه می تواند به طور دستی نیز از افراد پشت در فیلم و عکس بگیرد و تصاویر گرفته شده خود را در حافظه داخلی یا کارت حافظه ذخیره نماید.

 

 

OP-S200NG1 Display gold

 

 

 

ذخیره با تشخیص حرکت

تعدادی از آیفون های تصویری این قابلیت را دارند که اگر فردی جلوی درب قرار بگیرد و حتی زنگ آیفون را نزد، مانیتور حرکت فرد را تشخیص می دهد و شروع به گرفتن فیلم می کند. این قابلیت در ورودی دوربین های مدار بسته نیز وجود دارد.

 

برقراری ارتباط با بخش نگهبانی و قابلیت ارتباط داخلی میان واحد های مختلف ساختمان

امکان برقرار نمودن ارتباط داخلی میان واحد های مختلف یک ساختمان، یکی از ویژگی های جدید دربازکن های امروزی می باشد. به طوری که با گرفتن شماره هر واحد، امکان ارتباط با آن واحد وجود دارد. آیفون های دارای این قابلیت می توانند، شماره واحدی که با آن ها تماس گرفته است را بر روی صفحه نمایش خود ببینند.

با آیفون هایی که قابلیت برقرار نمودن ارتباط با بخش نگهبانی را دارند، می توانید با لابی ساختمان خود ارتباط بگیرید. همچنین نگهبانی نیز می تواند با شما ارتباط برقرار نماید. این ویژگی، یک قابلیت بسیار مهم در مجتمع های بزرگ است. به طوری که مدیران می توانند، به راحتی با ساکنان ساختمان وارد تعامل شوند و از طرف دیگر امنیت در این ساختمان ها نیز بیشتر است.

 

قیمت آیفون تصویری سوزوکی از پارسیان تصویر فدک

قیمت آیفون تصویری سوزوکی از پارسیان تصویر فدک

 

 

نمایش تصاویر دوربین مداربسته

یکی از آپشن های آیفون های جدید، امکان متصل شدن به دوربین مدار بسته است. به طوری که به جز دوربینی که بر روی پنل قرار گرفته، یک دوربین مدار بسته که از پارکینگ، لابی یا انباری تصویر می گیرد، نیز به صفحه نمایش وصل شده و می توانید هر دو تصویر را بر روی مانیتور مشاهده نمایید.

تعدادی از آیفون های تصویری نیز پا را فراتر گذاشته و کارایی دستگاه DVR را دارند. این آیفون ها، قابلیت پشتیبانی از ۴ تا ۶ دوربین مدار بسته که دارای تکنولوژی آنالوگ یا AHD می باشند را دارند. همچنین، با تشخیص حرکت شروع به فیلم گرفتن از محیط می کنند.

 

 

باز کردن درب پارکینگ یا فراخواندن آسانسور

یکی دیگر از قابلیت های آیفون های تصویری، باز کردن درب پارکینگ است. این قابلیت در تعدادی از آیفون های ایرانی نیز دیده می شود. یک خروجی در پشت صفحه نمایش قرار دارد که برای متصل شدن به قفل برقی درب پارکینگ کاربرد دارد. شما می توانید از این محصول برای فراخوانی آسانسور به طبقه ای که ساکن هستید نیز استفاده نمایید. برای خرید جک پارکینگ سوزوکی اینجا را کلیک نمایید.

 

ارتباط با گوشی موبایل

این مورد یکی از ویژگی های خاص دربازکن های تصویری محسوب می شود. با این آپشن می توانید، دربازکن را از طریق Wifi به گوشی همراه خود وصل نمایید. شرکت سازنده آیفون تصویری، یک اپلیکیشن به شما خواهد داد که باید برای اتصال آیفون به گوشی تلفن آن را بر روی گوشی خود نصب کنید. به محض زنگ خوردن پنل دم در منزل، علاوه بر صفحه نمایش داخل منزل، پیامی نیز به گوشی موبایل شما خواهد آمد.

 

نویز آیفون تصویری و تعمیر آیفون تصویری

 

 

شما می توانید تصویر شخصی که پشت درب منزل است را ببینید و با وی صحبت کنید و در صورت تمایل درب را برایش باز نمایید. در تعدادی از آیفون ها، خط تلفن منزل به طور مستقیم به پشت آیفون متصل می شود و شما می توانید، با خانه خود ارتباط صوتی برقرار نمایید و در صورت تمایل درب منزل را باز کنید.

 

 

تقسیم کردن آیفون تصویری بر اساس قیمت

آیفون های تصویری بر اساس قیمت به دسته های زیر تقسیم می شوند:

 

آیفون تصویری ارزان قیمت

ساده ترین آیفون های تصویری که دارای قیمت کمی می باشند، به جز نمایش تصویر درب منزل و تنظیمات رنگ تصویر، نور و کنتراست، دارای آپشن اضافی دیگری نمی باشند. کلیه برندها این محصولات را تولید و روانه بازار می کنند. به این دلیل این نوع آیفون های تصویری فروش بسیار بالایی دارند.

 

دربازکن تصویری میان قیمت

این گروه از آیفون ها دارای حافظه و اندازه مانیتور زیر ۵ اینچ و یا یک آیفون تصویری بدون حافظه و با مانیتور ۷ اینچی می باشند. در سال های اخیر از آیفون های میان رده بیشتر از محصولات اقتصادی یا گران قیمت استقبال شده است. به این دلیل که با پرداخت قیمت کمی بیشتر از آیفون های ارزان، آپشن های کلیدی زیر در محصول وجود دارد:

  • قابلیت ذخیره کردن عکس و فیلم

  • باز کردن درب پارکینگ

  • کلیدهای لمسی

 

آیفون های تصویری گران قیمت

اما، اگر به دنبال آپشن های بیشتر و زیبایی بیشتر محصول هستید و قیمت برایتان اهمیتی ندارد، با محصولات زیبا و کاربردی روبرو خواهید بود که حداقل اندازه مانیتور آن ها ۷ اینچ می باشد و دارای آپشن های زیر هستند:

  • قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه برای ذخیره کردن عکس و فیلم

  • قابلیت برقراری ارتباط بین واحدها

  • ارتباط با دوربین مدار بسته

  • مجهز به مانیتور تمام لمسی

 

 

دربازکن تصویری لوکس

تعدادی از برندهای تولید کننده آیفون تصویری مدل هایی را به بازار عرضه کرده اند که بسیار خاص می باشند. به عنوان مثال، دربازکن تصویری با اندازه صفحه نمایش ۱۰ اینچ به بالا و یا امکان برقراری ارتباط با چندین دوربین و یا منتقل کردن تصاویر روی دوربین مدار بسته، این قابلیت ها سبب شده تا این آیفون ها بسیار گران قیمت باشند و تنها در منازل لوکس استفاده شوند. برخی از دربازکن های تصویری لوکس قابلیت پشتیبانی تعدادی از آپشن های سیستم خانه هوشمند را نیز دارند.

 

 

فروشگاه اینترنتی آیفون تصویری

فروشگاه های بسیار زیادی در زمینه فروش آیفون تصویری فعالیت می کنند. گاهی اوقات از دیجی کالا نیز می توانید، آیفون تصویری مورد نظر خود را خریداری نمایید. اما فاکتوری که شرکت پارسیان تصویر فدک را به عنوان فروشنده دربازکن متمایز می کند، امکان کیفیت بررسی آیفون تصویری با فیلم و عکس می باشد که برای کالاهایی مانند آیفون برای اولین بار در کشور ما صورت پذیرفته است.

همینطور، خدمات پس از فروش از دیگر مواردی است که مشتریان می توانند خدمات مربوط به نصب دربازکن را نیز در زمان سفارش کالا از شرکت پارسیان تصویر فدک درخواست نمایند. همچنین، موضوعی که شرکت های بسیار کمی از آن پشتیبانی می کنند، قابلیت تعویض بعضی از محصولات تا یک ماه بعد از فروش می باشد که در شرکت پارسیان تصویر فدک این مورد نیز امکان پذیر است.

 

آیفون های تصویری برند سوزوکی

آیفون های تصویری برند سوزوکی

 

گارانتی و خدمات پس از فروش

از جمله مهمترین مسائلی که در زمان خرید یک کالا باید به آن توجه داشته باشید، گارانتی محصول است. گارانتی دربازکن، میزان کارکرد این محصول را تضمین می کند. به طوری که هر چه عدد گارانتی بالاتر باشد، خیال خریدار از خرید محصول راحت تر می باشد. معمولا، شرکت های تولید کننده دربازکن بین یک تا ۳ سال کالاهای خود را گارانتی می کنند و در این مدت کلیه خدمات ضروری برای کارکرد بهتر آیفون تصویری را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که، شرکت های فروشنده دربازکن تصویری هیچ گونه مسئولیتی درباره گارانتی محصول ندارند. به این دلیل که این شرکت ها واسط بین تولید کننده و خریدار می باشند. اما، شرکت پارسیان تصویر فدک امکان باز گرداندن ۷ روزه آیفون را برای کلیه محصولات خود و امکان تعویض یک ماهه برخی از آیفون های تصویری را به مشتریان عزیز خود ارائه می دهد.

برای دریافت خدمات کافی است، با شماره تلفن درج شده در برگه گارانتی دربازکن، تماس بگیرید تا ارتباط شما با کارشناسان ما در بخش خدمات پس از فروش برقرار شود.

 

بهترین روش برای خرید آیفون تصویری

شما با روش های مختلفی می توانید آیفون تصویری دلخواه خود را خریداری نمایید. مهمترین روش های خرید این محصول، خرید حضوری و خرید اینترنتی می باشد. شرکت پارسیان تصویر فدک برای مشتریان عزیز خود در شهر تهران امکان خرید حضوری از نمایشگاه این شرکت را فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند، محصولات را از نزدیک مشاهده کرده و با قابلیت های هر محصول آشنا شوند و در صورت تمایل آن را خریداری کنند.

اما، روش دیگری که می توانید از فروشگاه ما خرید کنید، روش خرید اینترنتی است که فروش عمده محصولات ما از این طریق می باشد. در سایت ما هر کالا همراه با عکس و مشخصات ارائه شده و برای برخی از محصولات فیلم بررسی محصول به همراه توضیحات مشروح ارائه می شود تا نیاز شما مشتریان عزیز برای کسب اطلاعات درباره محصول برطرف شود.

 

 

آیفون تصویری جدید

همینطور، امکان مقایسه محصولات، دیدن نظرات خریداران قبلی، ارسال به موقع و امکان برگرداندن محصول تا ۷ روز از دیگر امکانات شرکت پارسیان تصویر فدک است.

 

نصب آیفون تصویری و سیم کشی آن

به طور کلی، نصب آیفون های تصویری برند های محتلف به طور یکسان می باشد. اما، باید شرایط و استاندارد های مربوط به نصب هر برند به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. توجه داشته باشید، بهتر است برای ساختمان های که به صورت نوساز یا در حال ساخت هستند، از قبل برند آیفون تصویری مشخص شود تا سیم کشی آیفون براساس همان برند باشد. توجه داشته باشید، آیفون تصویری باید حتما به وسیله نصاب های حرفه ای و آموزش دیده نصب شود.

 

 

آیفون تصویری سوزوکی

آیفون تصویری سوزوکی

 

کابلی که قرار است برای سیم کشی دربازکن تصویری استفاده شود، باید کابل ۰۶ فویل دار باشد. به این دلیل باید از کابل فویل دار برای این کار استفاده کنید که ممکن است، بنا بر دلایلی مثل قرار گرفتن کابل فشار قوی در نزدیک آن نویز به وجود آید. اما، زمانی که از کابل فویل دار استفاده شود، فویل به عنوان محافظ عمل کرده و از به وجود آمدن نویز جلوگیری می کند. توجه داشته باشید، بر اساس تعداد واحد ها و نوع ساختمان و مسیر لوله کشی می توانید، از کابل های زیر برای آیفون تصویری خود استفاده نمایید:

  • ۲ زوج
  • ۴ زوج
  • ۶ زوج
  • ۸ زوج
  • ۱۰ زوج
  • ۲۰ زوج

معمولا در ساختمان هایی که بیشتر از ۱۰ سال از ساخت آن ها می گذرد، برای سیم کشی آیفون ها از کابل تلفنی استفاده شده است. بنابراین، اگر قصد تعویض آیفون خود را دارید، باید کابل های مربوط به آیفون ساختمان خود را تعویض کنید. به این دلیل که نمی توان تضمین کرد که با کابل های قدیمی، حتی با خرید بهترین نوع آیفون تصویری بتوان تصاویر با کیفیتی داشت.

 

سیم کشی آیفون تصویری

سیم کشی آیفون تصویری

 

 

استاندارد شرکت ها و برندهای مختلف برای سیم کشی

برای نصب آیفون تصویری برند سوزوکی باید از هر کدام از واحدها یک کابل ۴ زوج تا سوئیچر و از سوئیچر تا قسمت پنل دم درب با در نظر گرفتن تعداد واحد های ساختمان یک کابل ۰۶ فویل دار مورد استفاده قرار گیرد. اما، در صورتی که سیستم به صورت کدینگ باشد، باید از هر کدام از واحدها یک کابل دو زوج که به صورت فویل دار است تا سوئیچر یا دیکور استفاده شود و از سوئیچر تا پنل باید تعداد واحد ها برای کابل کشی در نظر گرفته شود.

شرکت پارسیان تصویر فدک، یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده انواع آیفون تصویری با کیفیت بالا در ایران می باشد. برای مشاهده محصولات و سفارش محصول می توانید، به آدرس سایت ما به نشانی www.suzuki-vdp.com مراجعه نمایید.

 

 

سوالات متداول در مورد آیفون تصویری 

 

  1. آیفون های تصویری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

آیفون های تصویری بر اساس قابلیت ها و آپشن هایی که توسط شرکت های سازنده بر روی آن ها تعبیه شده است، با یکدیگر متفاوت می باشند و دارای قیمت های مختلفی نیز هستند.

 

  1. بهترین شرکت سازنده آیفون تصویری کدام است؟

بهترین شرکت های سازنده آیفون تصویری عبارتند از:

  • شرکت سوزوکی

  • شرکت کوماکس

  • شرکت الکتروپیک

  • شرکت تکنما

  • شرکت تابا

 

  1. برای نصب آیفون تصویری باید از چه سیمی استفاده کرد؟

برای نصب آیفون تصویری باید از باید کابل ۰۶ فویل دار استفاده شود.

 

 

  1. هزینه نصب دربازکن تصویری چقدر است؟

هزینه نصب آیفون تصویری براساس نرخ اجرت ۱۴۰۲ به صورت زیر است:

  • نصب هر گوشی آیفون تصویری ۱۳۰،۰۰۰ تومان

  • نصب پنل دربازکن تصویری ۳۵۰،۰۰۰ تومان

  • تست سیم کشی برای هر واحد از ساختمان ۱۰۰،۰۰۰ تومان

  • تعمیر پنل دم درب ساختمان یا گوشی ۲۸۰،۰۰۰ تومان

  • عیب ‌یابی آیفون ۹۰،۰۰۰ تومان

 

  1. حافظه آیفون تصویری چه کاربردهایی دارد؟

  • ثبت و ضبط حوادث مختلف در خارج از ساختمان یا سرقت

  • بالا بردن امنیت ساکنان ساختمان

  • ذخیره تصاویر افراد و مراجعه کنندگان

  • زیر نظر گرفتن رفت و آمد اشخاص

 

 

شرکت پارسیان تصویر فدک نماینده رسمی آیفون های تصویری و صوتی و جک های پارکینگ سوزوکی ژاپن در ایران 

شماره تلفن خدمات پس از فروش: ۷۸۴۴۶-۰۲۱

پاسخگویی فنی: ۰۹۱۲۶۳۸۴۴۲۰

تلفن تماس واحد فروش:       ۴ الی  ۷۶۲۱۰۰۰۱-۰۲۱

 

 

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *