دانستنی ها

تعمیر آیفون تصویری و روشهای تشخیص سریع مشکلات آن

تعمیر آیفون تصویری سوزوکی

دربازکن تصویری یکی از لوازم ضروری هر خانه ای است که بروز هرگونه مشکلی در آن زحمات فراوانی را برای صاحب خانه به وجود می آورد. در برخی اوقات دربازکن تصویری به دلیل مشکلات کوچک و قابل حلی خراب شده است. از این رو با کسب آگاهی در خصوص ساز و کار این دستگاه و شیوه تعمیرات آن می توان به راحتی این قبیل مشکلات ساده را برطرف کرد. با توجه به مطالب ذکر شده این مقاله به روش های تعمیرات آیفون تصویری اختصاص یافته است.

 

آشنایی با کاربرد رنگ سیم ها در برند های مختلف آیفون تصویری

 

به منظور کسب آگاهی از شیوه های تعمیرات آیفون تصویری لازم است در وهله اول با کاربرد سیم های خروجی از مانیتورها آشنا شد. تصویر زیر رنگ و کاربرد هر کدام از سیم های برندهای مختلف را نشان داده است. جهت تعمیرات آیفون تصویری سوزوکی با ما در تماس باشید. 

 

در صورت بروز خرابی در آیفون تصویری مانیتور و پنل دربازکن (یا همان زنگ دم درب) باید مورد بررسی قرار گیرند زیرا نشانه های نمود پیدا کرده توسط این دو قطعه اصلی به تشخیص سریع مشکل کمک بسیاری می کند.

 

رنگ سیم ها در آیفون تصویری سوزوکی و کاربردهای آنها: 

قرمز: رفت و برگشت صدا 

آبی: ولتاژ منفی 

زرد: ولتاژ مثبت 

قهوه ای: زنگ

تعمیر آیفون تصویری

انواع خرابی های مانیتور آیفون تصویری

 

به منظور تعمیرات آیفون تصویری لازم است که مانیتور آن مورد بررسی قرار گیرد زیرا مانیتور به سرعت خرابی و معیوب شدن آیفون را نشان می دهد و مطابق با آن می توان مشکل را شناسایی و مرتفع کرد. در ادامه به انواع مشکلات آیفون تصویری اشاره می شود.

 

۱-زنگ نخوردن مانیتور آیفون تصویری

گاهی اوقات ممکن است کسی زنگ درب را بفشارد اما مانیتور زنگ نخورد. در برخی مواقع بروز این مشکل با روشن شدن تصویر همراه است. گاهی نیز ممکن است علاوه بر قطع صدا،  تصویر آیفون نیز هیچ عکس العملی نشان ندهد. اگر مانیتور روشن نمی شود و زنگ نیز صدا نمی دهد لازم است شاستی روی پنل مورد بررسی قرار گیرد زیرا احتمال معیوب شدن آن وجود دارد. همچنین باید سیم مربوط به زنگ نیز چک شود. در حالت دوم، یعنی زمانی که مانیتور روشن می شود اما زنگ نمی خورد، مشکل به خروجی بلندگوی مانیتور مربوط می شود. باید قطعه ذکر شده تعویض شود تا مشکل مرتفع شود.

 

۲-شنیده نشدن صدا

گاهی علت تعمیرات آیفون تصویری نمود مشکل در رد و بدل شدن صدا است. به بیان دیگر ممکن است صدا از مانیتور به پنل یا بالعکس منتقل نشود. برخی اوقات ممکن است هر دو سمت با قطعی صدا مواجه باشند. در این صورت لازم است موارد زیر بررسی شود.

  • اگر صدا از دو سمت قطع است، یعنی رفت و برگشت ندارد، باید سیم مربوط به صدا بررسی شود. در صورت قطع بودن این سیم این مشکل به وجود می آید.
  • اگر صدای داخل واحد قابل شنیدن نیست، مشکل به خرابی بلندگوی آیفون تصویری مرتبط می شود. در این صورت باید بلندگو تعویض شود.
  • در آخرین مورد ممکن است صدا از مانیتور به پنل منتقل نشود. این مشکل می تواند به خرابی میکروفن گوشی مانیتور یا بلندگو پنل مربوط باشد. به منظور ارزیابی نوع خرابی کافیست آیفون تصویری سایر واحدها چک شود. اگر همه ی واحد ها این مشکل را داشته باشند، بلندگو پنل خراب شده است. اما اگر تنها واحد شما این مشکل را دارد علت به خرابی میکروفن مرتبط می شود.

 

 

تعمیرات آیفون تصویری سوزوکی

 

۳- آبی رنگ شدن تصویر مانیتور آیفون تصویری

اگر علت تعمیرات آیفون تصویری به آبی رنگ شدن تصویر مانیتور برمی گردد لازم است موارد زیر بررسی شود.

  • در وهله اول عملکرد مانیتور مورد بررسی قرار گیرد. اگر صفحه آبی است و هیچ عملی را نمی تواند انجام دهد، ارتباط پنل با مانیتور قطع شده است. در این صورت در اولین قدم باید سلامت کانکتور و اتصال درست سیم ها مورد بررسی قرار گیرد. سپس مسیر سیم کشی یا سوئیچر باید بررسی شود. اگر مشکل به موارد مطرح شده مربوط نبود لازم است پنل چک شود.
  • حال ممکن است صفحه آبی باشد اما بتوان کارهایی همچون باز کردن درب، صحبت کردن و …. را انجام داد. در این صورت مشکل به قطع شدن سیم تصویر یا از کار افتادن دوربین پنل دم در مربوط است.

 

۴-خاموش شدن مانیتور آیفون تصویری

هزینه ی تعمیرات آیفون تصویری به دلیل روشن نشدن و غیر فعال شدن آن، می تواند دو روی سکه باشد. یعنی ممکن است مشکل به امری ساده مرتبط باشد و بتوان آن را به آسانی حل کرد یا نیازمند صرف هزینه و تعویض کل مانیتور باشد. اگر مانیتور فاقد تصویر است اما می توان با آیفون در را باز کرد و یا صحبت کرد، مشکل به سوختن مانیتور برمی گردد. در این صورت تعویض کل مانیتور الزامی است. اگر کل مانیتور کار نمی کند در ابتدا لازم است برق ورودی چک شود. اگر مشکل به این بخش مربوط نبود باید منبع تغذیه داخل مانیتور تعویض شود.

 

۵-نویز دار بودن یا سیاه و سفید شدن تصویر

گاهی تعمیرات آیفون تصویری به دلیل مشکلات کوچکی است که عملکرد آیفون را مختل نمی کنند. با این وجود این مشکلات می توانند آزار دهنده باشند. وجود نویز در یا سیاه و سفید شدن تصویر مانیتور رنگی از جمله ی این مشکلات است. اگر سیم کشی نامناسب باشد یا سیم از کنار کابل سه فاز عبور کرده باشد، تصویر آیفون نویز خواهد داشت. اما سیاه و سفید شدن تصویر می تواند به قدیمی بودن پنل دم در و عدم وجود دوربین رنگی مربوط باشد. همچنین سیم کشی ضعیف نیز می تواند این مشکل را به وجود بیاورد. اگر سیم کشی ضعیف باشد کیفیت تصویر واحدهای بالا با افت بسیاری همراه خواهد بود.

 

آیفون تصویری سوزوکی

 

 

۶-قطع نشدن صدا پس از گذاشتن گوشی

در بسیاری از مانیتور های قدیمی و بی کیفیت یا آن هایی که سیم قطع کن مکانیکی دارند، بروز مشکل قطع نشدن صدا پس از گذاشتن گوشی متداول است. در قدم اول بهتر است از قرارگیری گوشی بر سرجایش اطمینان حاصل کرد. اگر مشکل به این قسمت مربوط نبود لازم است که رله قطع کن مورد بررسی قرار گیرد. کثیف بودن رله ممکن است این مشکل را به وجود آورده باشد. بنابراین در ابتدا باید مانیتور را باز و رله را تمیز کرد. اگر مشکل برطرف نشد تعویض رله الزامی است.

 

۷-باز نشدن درب ورودی بعد از فشردن دکمه دربازکن آیفون تصویری

یکی از شایعترین دلایل تعمیرات آیفون تصویری به باز نشدن درب ورودی بعد از فشردن دکمه در بازکن مربوط میشود.  این مشکل ممکن است به سوختن منبع تغذیه یا ترانس مربوط باشد. همچنین خرابی رله نیز می تواند منجر به بروز این مشکل شود. تعویض قطعات ذکر شده به برطرف کردن مشکل کمک می کند.

 

۸-قطع نشدن تصویر گوشی و روشن ماندن همیشگی آن

اگر تصویر آیفون تصویری روشن می شود و دیگر خاموش نمی شود لازم است برد اصلی یا تایمینگ آن مورد بررسی قرار گیرد. از دیگر دلایل روشن ماندن تصویر، گیر کردن  زنگ دم در یا اتصالی سیم مربوط به زنگ، که در پشت مانیتور قرار دارد ، است. این مشکل با به صدا درآمدن زنگ بعد از برداشتن و گذاشتن گوشی همراه است.

 

تعمیرات آیفون تصویری به دلیل خرابی پنل دم در

در بسیاری از مواقع علت تعمیرات آیفون تصویری خرابی پنل دم در است. با توجه به برخی از نشانه ها که در ادامه ذکر خواهد شد می توان این مشکلات را شناسایی و برطرف کرد.

 

 

۱-صدای بوق از پنل آیفون تصویری

علت صدای بوق از پنل آیفون تصویری یا همان فیدبک، صفر شدن فاصله زمانی رفت و برگشت صدا است. ما در هنگامی که دو گوشی موبایل نزدیک یکدیگر هستند می توانیم به وضوح این مشکل را ببینیم. اگر پنل با صدای بدی بوق می زند لازم است قرارگیری قوطی پنل در جایش مورد بررسی قرار گیرد. اگر به خوبی جا نگرفته باشد یا با فشار وارد شده باشد، صدای بوق ایجاد می شود. دلیل دیگر آن می تواند بالا بودن صدای ورودی و خروجی باشد. با کاهش تن صدا توسط دکمه ای که پشت پنل قرار دارد می توان این مشکل را مرتفع کرد. در نهایت عدم استاندارد بودن پنل نیز می تواند این مشکل را به وجود آورد. برای رفع این مشکل باید فاصله میکروفن و بلندگو را زیاد کرد. در این صورت لازم است میکروفن از جای خود خارج و به جای دورتری از بلندگو منتقل شود. برای اینکار کافیست با مته نازک پنل را سوراخ و میکروفن را در آن فیکس کرد.

 

۲-دید ضعیف در هنگام شب

آیفون تصویری در نور کم تنها قادر به نمایش تصاویر تا فاصله یک متری است. برای افزایش دید می توان از دو نوع LED استفاده کرد. نوع اول LED مادون قرمز است که  روی پنل قابل مشاهده نیست اما برد کمی دارد. نوع دوم LED معمولی است که می تواند روبروی پنل را روشن کند. استفاده از این پنل برای مراجعه کنندگان شرایط ناخوشایندی را ایجاد می کند. حال اگر دید در شب از حالت معمول کمتر شده یا تصویر سفید شده است، مشکل به کثیفی LED یا کج قرار گرفتن آن مربوط می شود. گاهی وجود یک مانع نیز می تواند این مشکل را به وجود آورد. اگر به طور کلی در شب هیچ دیدی جود ندارد لازم است LED کاملا تعویض شود زیرا معیوب شده است.

 

 

 

۳-ضعیف بودن صدای خروجی پنل آیفون تصویری

تعمیرات آیفون تصویری اگر به ضعیف بودن صدای آن مربوط می شود لازم است به این نکته دقت شود که به طور کلی کیفیت صدا در آیفون تصویری پایین تر از آیفون صوتی است. علت آن به کوچک بودن خروجی صدای آیفون تصویری در مقایسه با صوتی برمی گردد. حال اگر صدای خروجی ضعیف تر از همیشه است می توان از پشت پنل صدا را به وسیله ی پتانسیومتر زیاد کرد. افزایش صدا نباید به اندازه ای باشد که فیدبک ایجاد کند. اما اگر به طور کلی صدایی وجود نداشته باشد لازم است که بلندگو و پنل به صورت کامل تعویض شوند.

 

۴– روشن ماندن LED دید در شب بعد از قطع سیستم

اگر مشکل آیفون تصویری به روشن بودن همیشگی LED مربوط است لازم است در ابتدا مانیتورهای داخل ساختمان مورد بررسی قرار گیرند. اگر مشکل به این بخش مربوط نبود، حتما دو گزینه ی زیر بررسی شود.

  • اگر مدار فتوسل دچار مشکل شده باشد LED در طول شب روشن است. در این صورت باید کیت دید شب و فتوسل هر دو تعویض شوند.
  • اگر در کنار روشن بودن LED دید شب پنل نیز نویز می دهد، مشکل را باید در خرابی آمپلی پنل جستجو کرد. با تعویض یا تعمیر این قطعه می توان این مشکل را مرتفع کرد.

 

 

شرکت پارسیان تصویر فدک نماینده رسمی آیفون های تصویری و صوتی و جک های پارکینگ سوزوکی ژاپن در ایران 

شماره تلفن خدمات پس از فروش: ۷۸۴۴۶-۰۲۱

پاسخگویی فنی: ۰۹۱۲۶۳۸۴۴۲۰

تلفن تماس واحد فروش:       ۴ الی  ۷۶۲۱۰۰۰۱-۰۲۱

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *