دانستنی ها

راهنمای عیب یابی و تعمیر آیفون تصویری سوزوکی

تعمیر آیفون تصویری سوزوکی

 

سوزوکی یکی از بهترین و محبوب ترین برندهای ارائه دهنده آیفون های تصویری و آیفون های صوتی می باشد. کیفیت بالای محصولات این برند منجر به استقبال بی نظیر از آن ها شده است. البته آیفون تصویری سوزوکی نیز یک وسیله الکترونیکی بوده و ممکن است به هر دلیلی دچار مشکل شود. به همین دلیل عیب یابی و تعمیر اصولی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه شما را با راهکارهای عیب یابی و همچنین راهنمای تعمیر آیفون تصویری سوزوکی به طور کامل آشنا خواهیم کرد.

 

راهنمای عیب یابی و تعمیر آیفون تصویری سوزوکی

 

زمانی که آیفون تصویر را نمایش نمی دهد چه کنیم؟

در برخی مواقع ممکن است آیفون تصویری سوزوکی تصویر را نشان دهد. در صورتی که تمامی عملکردهای آیفون مانند زنگ خوردن، باز کردن در و انتقال صدا به خوبی کار می کنند. احتمالا اختلال در سیم کشی آیفون منجر به عدم نمایش تصویر شده است. بنابراین برای تعمیر آیفون تصویری سوزوکی در این شرایط باید سیم کشی های آن را مورد بررسی قرار دهید. اتصال سیم های آبی و سفید باید به درستی انجام شده باشد زیرا این سیم ها سیم منفی و انتقال دهنده تصویر در آیفون می باشند.

 

تعمیر آیفون تصویری سوزوکی زمانی که صدای مانیتور قطع شده است!

یکی دیگر از ایرادات آیفون های سوزوکی قطع شدن صدای مانیتور است. در این صورت برای تعمیر آیفون تصویری سوزوکی در ابتدا باید عیب اصلی آیفون را شناسایی کرد. دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است باعث قطع شدن صدای مانیتور شوند. این دلایل عبارتند:

 

  • ایراد در سیم کشی های آیفون:

در صورتی که سیم کشی آیفون تصویری سوزوکی دچار مشکل شده باشد، باید سیم کشی ها را مجدد بررسی نمود. در صورت وجود قطعی در سیم ها نیاز است تا آن را برطرف کرد.

 

  • اختلال در عملکرد بلندگوی آیفون:

در برخی از مواقع نیز ممکن است بلندگو سوخته باشد و دلیل عدم انتقال صدا همین باشد. در این صورت تنها راه حل تعمیر آیفون تصویری سوزوکی تعویض بلندگوی آن است. البته توجه داشته باشید که در برخی مواقع بلندگو قابل تعمیر است و می توان به جای تعویض آن را تعمیر نمود.

 

  • اشکال در برد آیفون:

در صورتی که برد آیفون تصویری دچار مشکل شده باشد، باید حتما توسط یک فرد متخصص و ماهر تعمیر شود. تنها در این صورت است که می توان مشکل برد را برطرف نمود.

 

 

تعمیر آیفون تصویری سوزوکی زمانی که صدای مانیتور قطع شده است!

 

 

آبی شدن صفحه مانیتور از دیگر عیب های آیفون تصویری سوزوکی

یکی دیگر از ایرادات آیفون تصویری سوزوکی آبی شدن صفحه نمایش آن است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که عبارتند از:

 

  • خرابی یا سوختگی دوربین پنل آیفون:

در صورتی که دوربین دچار آسیب دیدگی شده باشد، تصویر مانیتور نیز دچار اختلال می شود. به طور کلی زمانی که دوربین گیرنده خراب شده باشد یا شکسته باشد، نمایشگر آیفون تصاویر را به رنگ آبی نشان می دهد. البته توجه داشته باشید که در صورت بروز این مشکل آیفون تمامی طبقات ساختمان دچار این مشکل خواهند شد. برای تعمیر آیفون تصویری سوزوکی ابتدا بررسی کنید که آیا تمامی واحدها این مشکل را دارند یا خیر. در صورتی که آیفون آن ها دچار این مشکل نشده باشد، ایراد آیفون شما از دوربین پنل نیست و باید ایرادات دیگر را بررسی نمایید.

 

  • اختلال در عملکرد LCD آیفون:

یکی دیگر از دلایل آبی شدن نمایشگر آیفون تصویری سوزوکی، اختلال در سیگنال های ارسالی از طریق پنل تصویری به مانیتور است. به طور کلی تصاویر ارسالی از طریق سیگنال ها به وسیله برد LCD به تصاویر قابل نمایش تبدیل می شوند. بنابراین در صورتی که برد دچار ایراد شود ممکن است شما تصاویر آبی رنگ را در مانیتور مشاهده نمایید.

 

  • خرابی مانیتور آیفون:

زمانی که دوربین آیفون به خوبی کار کند اما مانیتور صفحه آبی رنگ را نمایش دهد، احتمالا مانیتور دستگاه دچار خرابی شده است و باید آن را تعویض نمود. از آنجایی که تعمیر مانیتور آیفون تصویری سوزوکی بسیار حساس است، باید یک تعمیرکار حرفه تعمیر و تعویض آن را انجام دهد.

 

  • اختلال در سیم کشی آیفون:

زمانی که سیم کشی آیفون دچار مشکل باشد نیز باید برای تعمیر آیفون تصویری سوزوکی اقدام نمود. اختلال در سیم کشی از دیگر دلایل آبی شدن صفحه نمایش آیفون است. همانطور که پیش تر به آن اشاره شد سیم سفید در آیفون انتقال دهنده تصویر می باشد. به همین دلیل اگر دچار آسیب دیدگی یا قطعی شده باشد، می تواند انتقال تصویر را با مشکل مواجه نماید. سیم های ۲ و ۴ جریان منفی و انتقال دهنده تصویر هستند که در صورت اختلال در عملکرد آن ها با تصویر آبی رنگ مانیتور مواجه خواهیم شد.

 

در صورت بروز این مشکل برای تعمیر آیفون تصویری سوزوکی باید سیم ها به دقت مورد بررسی قرار گیرند و سر سیم ها را تاب داد. همچنین مقدار اهم سیم ها با استفاده از اهم متر اندازه گیری شود. در صورتی که سیم ۴ سالم باشد، تصاویر تنها دچار پرش شدید یا نویز میشوند. بنابراین باید سیم خراب را تعمیر یا تعویض نمود. به طور مثال سیم شماره ۲ را با استفاده از سیم شماره ۱ تست کنید. می توانید سیم شماره ۴ را نیز با سیم شماره ۱ تست نمایید. زمانی که سیم قطع شده باشد، دستگاه بوق نمی زند. بهتر است در ابتدا دوربین پنل، برد LCD و مانیتور را ارزیابی نمایید. اگر این قطعات سالم بودند سپس می توانید برای ارزیابی ایرادات سیم ها اقدام نمایید.

 

  • خرابی برد صدا و تصویر:

در صورتی که ایراد از پنل و سیم کشی نباشد، خراب شدن برد تصویر و صدا می تواند دلیل آبی شدن تصویر مانیتور باشد. در این صورت باید ابتدا برد صدای آیفون تصویری سوزوکی را ارزیابی نمود. برای عیب یابی برد صدا می توان از اتصال کوتاه سیم مثبت تصویر داخل سوکت سه سیمه برد (زرد رنگ) با سیم شماره ۴ استفاده نمود. در صورتی که با استفاده از این روش تصویر مانیتور درست شد، ایراد از برد صدا بوده و برطرف شده است. در غیر این صورت برد صدا سالم است و باید برد تصویر را ارزیابی نمود.

اگر ایراد از برد تصویر باشد برای تعمیر آیفون تصویری سوزوکی در ابتدا نیاز است تا ولتاژ ورودی برد تصویر بررسی شود. در صورتی که ولتاژ استاندارد باشد باید سه خازن روی برد را چک کرد. مولتی مترهایی که می توانند خازن را تست کنند برای این کار مناسب می باشند. این مولتی مترها ولتاژ را به قسمت هر دو سر خازن می فرستند و ظرفیت آن را اندازه گیری می کنند. در صورتی که خازن ها ایراد داشته باشند، تصویر آبی نمایشگر آیفون چشمک می زند و یا تصویر کاملا آبی می شود.

 

آبی شدن صفحه نمای شآیفون تصویری و تعمیر آیفون تصویری

آبی شدن صفحه مانیتور از دیگر عیب های آیفون تصویری سوزوکی

 

 

چرا آیفون تصویری سوت می کشد؟

یکی از رایج ترین مشکلات آیفون تصویری سوزوکی سوت کشیدن آن است که می تواند بسیار آزاردهنده باشد. در صورت بروز این مشکل باید به سرعت برای تعمیر آیفون تصویری سوزوکی اقدام نمود. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که در ابتدا باید علت آن را بررسی نمود و سپس برای تعمیر آن اقدام کرد. این دلایل عبارتند از:

 

  • اختلال در عملکرد میکروفون آیفون:

اگر ایراد از میکروفون آیفون تصویری سوزوکی باشد، باید این قطعه را تعمیر و یا تعویض نمود.

 

  • اختلال در برد صوت:

در برخی از مواقع ممکن است برد صوت آیفون تصویری سوزوکی دچار ایراد شده باشد. در این صورت صدایی مشابه سوت از آیفون شنیده می شود. اگر پس از تست متوجه خرابی این قطعه شوید باید آن را تعمیر و یا تعویض نمایید.

 

  • خراب شدن سیم ها:

اگر برد صوت و میکروفون دستگاه سالم باشند، ممکن است سوت کشیدن آیفون به دلیل اختلال در سیم کشی باشد. معمولا در صورت خرابی سیم باید آن را تعویض نمود. این کار علاوه بر هزینه بالایی که دارد، بسیار زمان بر نیز می باشد.

 

  • وجود جسم فلزی در نزدیکی میکروفن یا داخل آن:

زمانی که یک جسم فلزی مقابل و یا در نزدیکی میکروفن قرار گرفته باشد نیز صدایی شبیه به سوت شنیده می شود. در این صورت برای تعمیر آیفون تصویری سوزوکی باید پنل آیفون را ارزیابی نمود و جسم مورد نظر را از میکروفن دور کرد.

 

چرا آیفون تصویری سوت میکشد و تعمیر آیفون تصویری

چرا آیفون تصویری سوت می کشد؟

 

 

تعمیر آیفون تصویری سوزوکی زمانی که دارای نویز می باشد!

زمانی که آیفون تصویری سوزوکی نویز دارد و یا صدای خش خش می دهد، ممکن است دلیل آن اختلال در انتقال صدا از پنل بیرونی به داخل ساختمان یا بالعکس آن باشد. به طور کلی از مهم ترین دلایلی که می توانند منجر به نویز آیفون شوند، عبارتند از:

  • استفاده کردن از سیم های فاقد فویل در سیم کشی آیفون

  • استفاده نکردن از شیلد کابل

  • سربندی نامناسب دو سیم مربوط به صدای آیفون

 

نویز آیفون تصویری و تعمیر آیفون تصویری

تعمیر آیفون تصویری سوزوکی زمانی که دارای نویز می باشد!

 

ایراد در اتصال سیم ها یا قطعی آن ها

همانطور که گفته شد یکی از مشکلاتی که ممکن است منجر به اختلال در عملکرد آیفون تصویری سوزوکی شود، قطعی یا مشکل اتصال در سیم ها می باشد. این اختلال می تواند منجر به بروز ایرادات زیر شود.

  • عدم وجود صدا:

در صورتی که سیم قرمز در آیفون تصویری سوزوکی قطع شده باشد، صدا وجود نخواهد داشت. این سیم به منظور انتقال صدا یا ویس در آیفون قرار دارد.

 

  • نداشتن تصویر:

اگر آیفون تصویر نداشته باشد ممکن است سیم سفید رنگ که وظیفه انتقال تصویر را بر عهده دارد، قطع شده باشد.

 

  • اختلال در تصویر، صدا و همچنین عدم کارکرد دکمه دربازکن:

زمانی که آیفون صدا و تصویر نداشته باشد ممکن است سیم زرد رنگ که سیم جریان مثبت است دچار اشکال و قطعی شده باشد.

 

  • عدم وجود تصویر و صدا در ساختمان های تک واحدی:

یک سیم آبی رنگ در آیفون تصویری سوزوکی وجود دارد که سیم منفی نیز معرفی می شود. اگر این سیم دچار قطعی شود، تصویر و صدا در ساختمان تک واحدی قطع خواهد شد. البته در ساختمان هایی که تعداد واحد بیشتری دارند نیز کیفیت صدا و تصویر کاهش می یابد. از طرفی زمانی که در میکروفون فوت می شود، تصویر و صدا قطع می گردد.

  • زنگ نخوردن:

در صورتی که آیفون تصویری سوزوکی زنگ نمی خورد، احتمالا سیم مشکی رنگ داخل دستگاه قطع شده و باید آن را بررسی کنید.

 

تعمیر آیفون تصویری سوزوکی

عواملی که منجر به آسیب دیدگی سیم های آیفون تصویری سوزوکی می شوند کدامند؟

برای درک این عوامل در ابتدا بهتر است سیم های موجود در آیفون تصویری سوزوکی را بشناسید و با عملکرد آن ها آشنا شوید. سیم زرد رنگ مربوط به جریان مثبت بوده و سیم آبی رنگ جریان منفی را عبور می دهد. از طرفی سیم سفید انتقال دهنده تصویر و سیم قرمز رنگ انتقال دهنده صدا و ویس می باشد. مهم ترین عواملی که منجر به صدمه دیدن سیم ها می شوند به شرح زیر می باشند.

 

  • اتصالی کردن سیم های مشکی و زرد:

در صورتی که سیم های قرمز و مشکی داخل مدل های ۴۱۵I و ۴۱۳I آیفون تصویری سوزوکی اتصالی کرده باشند. مشکلاتی مانند زنگ نخوردن آیفون و چهار سیمه شدن آن ها اتفاق خواهد افتاد.

 

  • اتصالی کردن سیم مشکی و زرد در آیفون:

اگر سیم های زرد و مشکی داخل آیفون تصویری سوزوکی اتصالی کنند، آیفون زنگ نمی خورد.

 

  • اتصالی سیم های مشکی و آبی:

برای تعمیر آیفون تصویری سوزوکی در ابتدا باید بدانید که اتصالی میان این دو سیم می تواند منجر به زنگ خوردن دائم آیفون شود. البته در صورتی که این مشکل بعد از یک بار زنگ خوردن و یا چک کردن تصویر اتفاق افتد، احتمالا اتصالی میان سیم های سفید و مشکی رخ داده است.

 

  • اتصالی سیم های آبی و قرمز:

در صورتی که بعد از مانیتورینگ متوجه زنگ خوردن دائم آیفون تصویری سوزوکی شدید، احتمالا سیم های آبی و قرمز اتصالی نموده اند.

 

  • اتصالی میان سیم سفید و زرد آیفون:

توجه داشته باشید که پس از بروز این اتصالی، تصویر آیفون از بین خواهد رفت. تعمیر آیفون تصویری سوزوکی باید به سرعت انجام شود. زیرا لحظاتی بعد از اینکه تصویر آیفون خاموش می شود، نمایشگر TFT LED و دوربین می سوزد.

 

  • اتصالی سیم های سفید و آبی:

زمانی که اتصالی سیم های سفید و آبی رخ می دهد باید سریعا برای تعمیر آیفون تصویری سوزوکی اقدام نمود. در صورتی که این اتصالی ادامه پیدا کند، دوربین آیفون می سوزد. بنابراین اگر دوربین آیفون سوخته، احتمالا این اتصالی اتفاق افتاده است.

 

  • اتصالی سیم های سفید و قرمز:

زمانی که صدا و تصویر آیفون دچار نویز بسیار شدیدی شده باشند، برای تعمیر آیفون تصویری سوزوکی بهتر است در ابتدا اتصالی سیم های سفید و قرمز را مورد بررسی قرار داد.

 

  • اتصال میان سیم آبی و زرد:

هنگام تعمیر آیفون تصویری سوزوکی توجه داشته باشید که اتصالی سیم های زرد و آبی را حتما چک کنید. در صورت بروز این اتصالی پنل بیرون از ساختمان به طور دائم روشن خواهد ماند و مانیتور آیفون می سوزد.

 

  • اتصالی کردن سیم های زرد و قرمز:

زمانی که این اتصالی اتفاق می افتد دربازکن بعد از مانیتورینگ یا زنگ زدن به صورت یکسره کار خواهد کرد.

 

نکته: اگر بخواهیم تعمیر آیفون تصویری سوزوکی را دسته بندی کنیم باید آن را به ۳ دسته تقسیم نماییم.

 

  • تعمیر مانیتور داخلی واحدها

  • تعمیر پنل بیرونی

  • تعمیر کابل کشی آیفون

 

انواع و رنگهای سیم ها در آیفون تصویری

ایراد در اتصال سیم ها یا قطعی آن ها

 

 

چگونگی تعمیر آیفون تصویری سوزوکی

چگونگی تعمیر آیفون تصویری سوزوکی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل در ادامه روند تعمیر بخش های مختلف این آیفون را بررسی خواهیم کرد.

 

  • تعمیر برد صدا یا برد اصلی آیفون تصویری سوزوکی:

برد صدا یا برد اصلی وظیفه ایجاد نمودن صدا و تقویت آن را برعهده دارد. از طرفی برق رساندن به برد تصویر و همچنین دریافت فرمان از کیبورد از دیگر وظایف این برد است.

 

  • تعمیر نمودن رگولاتور:

رگولاتور نیروی مورد نیاز برای اتصال تصویر را تامین می نماید. بنابراین در صورتی که تصویر آیفون دچار اختلال شود، باید این قطعه را ارزیابی نمود. به طور مثال در صورتی که ولتاژ خروجی از رگولاتور ۵+ ولت باشد، نیاز است تا با استفاده از ولت متر آن را بررسی نمود. در صورتی که ولتاژ کمتر از ۵ ولت باشد، باید ولتاژ ورودی را نیز چک کرد. ولتاژ ورودی رگولاتور نباید ۱۲ ولت یا بیشتر باشد.

 

  • تعمیر نمودن قطعه هوک:

یکی از مهم ترین قطعات برد اصلی میکروسوییچ یا همان هوک می باشد. این قطعه در قسمت زیرین زبانه دهنه گوشی قرار گرفته است. انتقال تصویر و صدا از وظایف هوک محسوب می شوند. زمانی که صدا دچار اختلال باشد و تصویر نویز داشته باشد، احتمالا این قطعه دچار مشکل شده است.

هنگام تعمیر آیفون تصویری سوزوکی به این نکته توجه داشته باشید که در ساخت این آیفون ها از دو مدل هوک استفاده می شود. معمولا نوع اول مقاوم تر بوده و برای شستشوی آن باید از اسپری نوع خشک ناهید استفاده نمود. فراموش نکنید که هرگز برای شستشوی قطعات پلاتینی از اسپری های روغنی استفاده کرد. نوع دوم بیشتر دچار اتصالات نامناسب می شود و برای تعمیر آن نیاز است تا با اسپری ناهید آن را شست. در صورتی که پس از شستشو ایراد برطرف نشود، باید آن را تعویض کرد.

 

  • تعمیر نمودن برد Keyword آیفون تصویری سوزوکی:

ارزیابی سالم بودن یا خرابی برد کیبورد آیفون تصویری سوزوکی با استفاده از مولتی متر انجام می شود. شاسی ها از این قطعه فرمان می گیرند. در صورتی که شاسی ها خراب شوند به راحتی می توان با کمترین هزینه آن ها را تعویض نمود. اگر برد آیفون دچار مشکل شده باشد نیز می توان آن را تعویض کرد. همچنین می توان از برد مخصوص کوماکس به جای برد کیبورد استفاده نمود.

 

  • تعمیر برد تصویر آیفون:

از آنجایی که برد تصویر از نوع SMID می باشد، این قطعه از آیفون تصویری سوزوکی معمولا تعمیر نمی شود. از طرفی تعمیر این قطعه بسیار سخت و پیچیده می باشد و بهتر است آن را به طور کامل تعویض کرد.

 

  • تعمیر برد تغذیه ای در آیفون:

برای تعمیر آیفون تصویری سوزوکی در صورتی که برد تغذیه دچار مشکل شده باشد، باید از تعمیرکاران حرفه ای کمک گرفت. این قطعه از ضروری ترین تجهیزات مورد استفاده برای راه اندازی آیفون است. ولتاژ مورد نیاز این برد برای راه اندازی آیفون ۱۴ ولت می باشد. اگر مانیتور آیفون شما دچار اختلال شده است بهتر است علائم زیر را مورد بررسی قرار دهید. این علائم نشان می دهند که مشکل از برد تغذیه می باشد یا خیر؟

 

  • اختلال در صدای آیفون

  • پرش تصویر مانیتور

  • نامفهوم شدن صدای آیفون یا زنگ نخوردن آن

  • شنیدن صدایی شبیه به تق تق

  • خاموش شدن ناگهانی مانیتور

  • چراغ روی مانیتور شروع به چشمک زدن می کند

 

برای تعمیر آیفون تصویری سوزوکی ابتدا نیاز است تا از برق ورودی قطعات آیفون را بررسی نمود و از برق رسانی درست دستگاه مطمئن شد. فراموش نکنید که برای این کار باید از مولتی متر استفاده نمود. البته در صورتی که قطعه ای از قسمت خازن و یا سایر قطعات آیفون باد کرده باشد، پیش از اقدام برای ولتاژگیری باید آن را تعویض نمود. پس از آن برد تغذیه را ارزیابی نمود و قطعه خراب شده را تعویض کرد. پس از آن برد تغذیه شروع به فعالیت می نماید. توجه داشته باشید که اگر همچنان مشکل وجود داشت برای برطرف کردن آن باید ولتاژ ورودی قطعات را ارزیابی کرد. البته ظرفیت دقیق خازن را نمی توان با ولتاژگیری تعیین کرد. به همین دلیل بهتر است در صورت مشکل خازن آن را تعویض نمود.

 

تعمیر مانیتور داخلی واحدهای آیفون تصویری سوزوکی

زمانی که در عیب یابی گفته می شود که مانیتور داخلی آیفون تصویری سوزوکی دچار آسیب دیدگی شده، به این معناست که دقیقا همان واحد داخلی خراب شده و سایر واحدها کاملا سالم هستند.

 

چگونگی تعمیر آیفون تصویری سوزوکی

چگونگی تعمیر آیفون تصویری سوزوکی

 

 

نتیجه گیری

در صورتی که از آیفون تصویری سوزوکی استفاده می نمایید، قطعا با مشکلاتی مانند خرابی، زنگ نخوردن و یا دیگر اختلالات در عملکرد آیفون مواجه شده اید. عیب یابی و تعمیر آیفون تصویری سوزوکی توسط تعمیرکاران حرفه ای و متخصص می تواند امنیت و آرامش ساختمان شما را افزایش دهد. از طرفی احتمال بروز این مشکلات را به حداقل می رساند. توجه داشته باشید که در صورت کمک گرفتن از افراد غیر متخصص ممکن است با چالش ها و دردسرهای بیشتری مواجه شوید. بنابراین بهتر است از نمایندگی رسمی تعمیر آیفون تصویری و صوتی سوزوکی (شرکت پارسیان تصویر فدک) نماینده رسمی سوزوکی زمینه عیب یابی و تعمیر آیفون تصویری سوزوکی کمک بگیرید. تسریع در عیب یابی و تعمیر اصولی آیفون از مهم ترین دلایل انتخاب گروه های متخصص است.

 

 

شرکت پارسیان تصویر فدک نماینده رسمی آیفون های تصویری و صوتی و جک های پارکینگ سوزوکی ژاپن در ایران 

شماره تلفن خدمات پس از فروش: ۷۸۴۴۶-۰۲۱

پاسخگویی فنی: ۰۹۱۲۶۳۸۴۴۲۰

تلفن تماس واحد فروش:       ۴ الی  ۷۶۲۱۰۰۰۱-۰۲۱

www.suzuki-vdp.com

 

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *